۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۰
عقد قرارداد کشت کلزا در ۲۱۰۰ هکتار از زمین های زراعی همدان
معاون جهادکشاورزی همدان عنوان کرد:

عقد قرارداد کشت کلزا در ۲۱۰۰ هکتار از زمین های زراعی همدان

همدان - معاون توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: تاکنون دو هزار و ۱۰۰ هکتار عقد قرارداد با کشاورزان کلزاکار انجام شده و سطحی معادل یک‌هزار و ۲۰۰ هکتار نیز کشت شده است.

به گزارش بازار، حسین فضلی با بیان اینکه تولید دانه‌های روغنی نقش بسزایی در صرفه‌جویی ارزی تسریع روند توسعه اقتصادی؛ امنیت و استقلال غذایی کشور ایفا می‌کند، اظهار کرد: ۸۵ درصد روغن مورد نیاز کشور در سال از طریق واردات تامین می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سالانه بیش از ۳۰ درصد ارزبری کالاهای اساسی به دانه‌های روغنی و استحصالات آن اختصاص می‌یابد، افزود: دانه‌های روغنی و مشتقات آن بعد از غلات به عنوان منبع تولید انرژی در تغذیه انسان و دام و طیور مطرح است که روغن آن برای مصرف خوراکی، صنعتی و کنجاله آن به مصرف خوراک دام و طیور می‌رسد.

معاون توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با تاکید بر اینکه یکی از شاخص‌های مهم سنجش امنیت غذایی ضریب خودکفایی در محصولات غذایی محسوب می‌شود، تصریح کرد: یکی از ضرورت‌های توسعه و کشت دانه‌های روغنی صرفه جویی در هزینه‌های ارزی، کاهش وابستگی و در نتیجه تقویت امنیت غذایی و متعاقباً امنیت ملی است.

فضلی با بیان اینکه در استان همدان کارخانه روغن‌کشی نهاوند با ظرفیت تولید سالیانه ۳۰۵۰۰۰ تن روغن‌کشی و بسته بندی فعال است ادامه داد: نیاز سالیانه استان به روغن خوراکی ۳۱۵۰۰ تن است که توسط شرکت‌های پخش از کارخانجات تولید روغن نباتی کشور تامین و توزیع می‌شود.

کد خبر: ۱۷۸٬۱۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha