۱۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۸
سرمایه داران همدانی استان های دیگر را برای سرمایه گذاری ترجیح می دهند
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

سرمایه داران همدانی استان های دیگر را برای سرمایه گذاری ترجیح می دهند

همدان-زبردست، رئیس اتاق بازرگانی همدان بابیان اینکه هنوز کار مطالعاتی دقیقی برای ارائه به سرمایه گذاران در همدان صورت نگرفته است، گفت: سرمایه گذاران استان های دیگر را برای سرمایه گذاری ترجیح می دهند.

علی اصغر زبردست در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به موانع سرمایه گذاری در استان همدان اظهار داشت: بعد از سالها هنوز کار مطالعاتی دقیقی برای ارائه به سرمایه گذاران در استان همدان صورت نگرفته و با این اوصاف شاهدیم سرمایه گذاران استان های دیگر را برای سرمایه گذاری ترجیح می دهند.

وی افزود: بارها پیش آمده که برای جذب سرمایه گذار تلاش صورت گرفته اما در موارد متعددی استان همدان حتی از ارائه زمینی که زیرساخت های لازم را برای امر سرمایه گذاری کلان داشته باشد ناتوان بوده است.

رئیس اتاق بازرگانی همدان با اشاره به مواردی از ظرفیت های اتان همدان محور توسعه استان همدان را صنایع تبدیلی بخش کشاورزی دانست و با بیان اینکه در بخش صنعت به لحاظ مشکل آب نمی‌توان صنایع آب بر را در استان همدان مستقر کرد، گفت: ملایر تولید کننده کشمش است و باید صنایع مورد نیاز این بخش را در این شهرستان مستقر کنیم.

زبردست با بیان اینکه تولید سیب زمینی در شهرستان بهار قابل توجه و فرآوری این محصول اندک است، گفت: سرمایه گذاری و توسعه در هم تنیدگی دارند و تا زمانی که سرمایه‌گذاری صورت نگیرد شاهد توسعه نخواهیم بود.

رئیس اتاق بازرگانی همدان بابیان اینکه مهمترین مطالبه ما در سالهای اخیر بهره گیری کامل کشور از ظرفیت های عمده بخش خصوصی بوده است، به موانع و مشکلاتی که در فرایند حضور موثر شرکت ها و فعالان اقتصادی در نمایشگاه های بین المللی وجود دارد، اشاره و عنوان کرد: شرایط تامین غرفه ،انتقال و ترخیص اقلام در سالهای اخیر مشکلات عدیده ای در رابطه با حضور در نمایشگاه های خارجی برای فعالین اقتصادی ایجاد نموده که انگیزه حضور شرکت ها را تا حد زیادی کاسته است.

کد خبر: ۱۷۸٬۱۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha