۱۰ مهر ۱۴۰۱ - ۰۰:۱۳
اولویت اول کشور کنترل تورم است
کارشناس مسائل اقتصادی:

اولویت اول کشور کنترل تورم است

صفاری، کارشناس مسائل اقتصادی گفت: در شرایطی که انتظارات تورمی وجود دارد باید مدیریت به شکلی جدی در همه بخش‌های اقتصادی صورت گیرد تا منشا شوک‌های بزرگ اقتصادی بر کشور نشود.

به گزارش بازار به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، مصطفی صفاری، اقتصاددان با بیان اینکه در سایه اقتصاد مقاومتی است که تولید، صادرات و سرمایه‌گذاری انجام می‌شود گفت: وقتی بستر مناسب برای سرمایه‌گذاری فراهم باشد بی‌ثباتی را پوشش می‌دهد.

وی ادامه داد: ایجاد ثبات اقتصادی مستلزم کنترل برخی متغییرها مثل تورم است. تورمی که کشور تجربه کرده است یکی از تورم‌های تاریخی است که بعد از انقلاب در کشور رخ داده است. دولت در حال اجرای جراحی اقتصادی است اما هر جراحی برای شروع احتیاج به مُسکن دارد. ما در اقتصاد احتیاج به آرامش داریم. افزایش تولید، صادرات، جلب سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی و سیاست بین الملل، همگی احتیاج به آرامش دارد.

این اقتصاددان با بیان اینکه سیستم اقتصادی یک سیستم پویا و مرتبط است، اظهار کرد: بازار کار با بازار ارزی در ارتباط است. بنابراین، شوک در بازار ارز بازارهای پول، کار و سرمایه را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

این اقتصاددان گفت: مدیران اقتصادی باید نسبت به برخی متغیرها حساسیت داشته باشند. با نگاهی به چشم‌انداز سال ۱۴۰۴ متوجه می‌شویم که برای رسیدن به برخی اهداف از پیش تعیین شده باید بیش از پیش تلاش کنیم و برای این منظور راهکار اقتصاد مقاومتی یکی از مهمترین راهکارها به شمار می‌رود.

صفاری خاطرنشان کرد: اولویت اول کشور کنترل تورم است. این مسئله تنها مسئله‌ای است که همه بر آن اجماع نظر دارند. به نظر می‌رسد در شرایطی که انتظارات تورمی وجود دارد باید مدیریت به شکلی جدی در همه بخش‌های اقتصادی صورت گیرد تا منشا شوک‌های بزرگ اقتصادی بر کشور نشود.

کد خبر: ۱۷۸٬۰۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha