۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۳
برنامه بازسازی سوریه؛ شرکت‌های ایرانی فرصت را از دست ندهند

برنامه بازسازی سوریه؛ شرکت‌های ایرانی فرصت را از دست ندهند

۱۶۷ شرکت خارجی فعال در زمینه صنعت ساخت و ساز یا نمایندگان سوری آن‌ها در نمایشگاه تخصصی در زمینه ساختمان سازی حضور دارند، اما نکته قابل توجه عدم حضور شرکت‌های اروپایی بود.

به گزارش بازار، دولت سوریه به فاصله چند ماه، دو نمایشگاه تخصصی در زمینه ساختمان سازی برگزار کرده است.

۱۶۷ شرکت خارجی فعال در زمینه صنعت ساخت و ساز یا نمایندگان سوری آن‌ها در این نمایشگاه حضور دارند، اما نکته قابل توجه عدم حضور شرکت‌های اروپایی بود.

طارق کریشاتی استاندار دمشق در پاسخ به پرسشی درخصوص اینکه چرا اروپاییان در این قبیل نمایشگاه‌ها حضور ندارد، گفت، سوریه را با مشارکت کشورهای دوست آباد خواهیم کرد، کشورهایی که در زمان جنگ مردانه در کنار ما ایستاده اند.

اما سهیل عبداللطیف وزیر مسکن سوریه می‌گوید، این نمایشگاه‌ها، تلاشی برای دستیابی به تصویری واقعی از برنامه بازسازی سوریه است، فرصت‌های پیش رو را به شریکان اقتصادی ارایه می‌کنیم و در مقابلتوانمندی‌های آنان را می‌سنجیم.

در عین حال در این نمایشگاه تنها یک شرکت ایرانی حضور دارد؛ شرکت داماس لند که برای سرمایه گذاری در زمینه اسکلت‌های بتونی و سازهای های بلند مرتبه در سوریه اعلام آمده کرده است.

سوریه نیمی از درآمد ناخالص محلی خود در سال‌های جنگ از دست داده است و آمارها از هزینه تقریبی ۶۰۰ میلیارد دلاری برای بازسازی تاسیسات زیر ساخت در سوریه حکایت دارد.

این امر در کنار علاقمندی دولت سوریه برای شراکت با کشورهای هم پیمان از جمله ایران برای بازسازی ویرانه‌های جنگ، موجب شده تا بازار بسیار خوبی فراروی فعالان اقتصادی کشورمان در سوریه فراهم شده است.

کد خبر: ۱۷۷٬۸۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha