۹ مهر ۱۴۰۱ - ۰۰:۳۵
سازمان آموزش فنی و حرفه‌‎ای هنوز فاقد اساسنامه است
نماینده مردم شهریار و قدس و ملارد در مجلس:

سازمان آموزش فنی و حرفه‌‎ای هنوز فاقد اساسنامه است

رئیس کمیته آموزش فنی و حرفه‌ای مجلس گفت: احیای انگیزه در میان مربیان فنی و حرفه‌ای و تدوین اساسنامه برای سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای باید در دستور کار دولت و وزیر پیشنهادی جدید باشد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، حسین حق وردی با اشاره به نشست کمیسیون آموزش با وزیر پیشنهادی کار، تعاون و رفاه اجتماعی و بررسی برنامه‌های زاهدی وفا، عنوان کرد: کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس به عنوان یکی از کمیسیون‌های فرعی وظیفه اعلام نظر در خصوص صلاحیت وزیر پیشنهادی برای تصدی این سمت، به صحن علنی مجلس در روز رأی اعتماد را دارد.

نماینده مردم شهریار و قدس و ملارد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طی نشستی که با وزیر پیشنهادی برگزار شد، قصد داشتیم برنامه‌های وزیر در حوزه آموزش فنی و حرفه‌ای بررسی شود، افزود:، اما در این جلسه بیشتر در خصوص اهمیت و ضرورت پردازش به موضوع آموزش فنی و حرفه‌ای بحث شد.

وی با یادآوری اینکه در حوزه آموزش فنی و حرفه‌ای مشکلات فراوانی گریبان گیر این حوزه است، اضافه کرد: متأسفانه مربیان فنی و حرفه‌ای بی انگیزه شده‌اند، چرا که این مربیان به مانند کارمندان و حتی کمتر از آنان حقوق دریافت می‌کنند در حالیکه آن‌ها تمام وقت مشغول آموزش بوده و ۴۴ ساعت در هفته به متقاضیان آموزش می‌دهند.

حق وردی ادامه داد: حقوق این مربیان در مقایسه با همتایان خود در وزارت آموزش و پرورش بسیار پایین‌تر است و این حقوق ناکافی منجر به بی انگیزگی این مربیان فنی و حرفه‌ای شده است.

این نماینده مردم در مجلس با تأکید بر اینکه مهم‌ترین بحث در حوزه آموزش فنی و حرفه‌ای این است که انگیزه را مجدداً در بین این مربیان زنده کنیم، اضافه کرد: این انگیزه با افزایش حقوق و مشوق‌های قانونی احیا می‌شود.

وی تصریح کرد: در حال حاضر رتبه بندی معلمان در آموزش و پرورش اجرایی شده و می‌توان این رتبه بندی را به مربیان فنی و حرفه‌ای نیز تعمیم داد تا انگیزه در میان آن‌ها ایجاد شود.

حق وردی، یکی دیگر از اولویت‌های حوزه آموزش فنی و حرفه‌ای را برخورداری سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای به عنوان متولی اصلی این حوزه از یک اساسنامه مدون برشمرد و گفت: متأسفانه این سازمان با وجود فعالیت‌های چندین ساله خود، فاقد هرگونه اساسنامه بود و این سازمان فقط از یک قانون، مبنی بر تشکیل آن در گذشته پیروی می‌کند.

رئیس کمیته آموزش فنی و حرفه‌ای کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس ادامه داد: تأمین و به روزرسانی تجهیزات حوزه آموزش فنی و حرفه‌ای و توسعه آموزش‌های فنی وحرفه‌ای با محوریت بخش خصوصی باید در دستور کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار گیرد، همچنین یکی دیگر از موضوعاتی که باید در دستور کار این وزارتخانه باشد، آموزش‌های فردا و حوزه آی تی است که انتظار داریم در دستور کار سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای باشد.

بر اساس گفته حق وردی این موارد در نشست با وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی مطرح شد و انتظار داریم وزیر پیشنهادی جدید، در این راستا برنامه داشته باشد.

کد خبر: ۱۷۷٬۸۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • ولی IR ۱۰:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
      1 0
      نماینده محترم شما که مشکلات مربیان سازمان فنی وحرفه ای کشور را می دانید چرا ازمسئولین بازخواست نمی کنید مگر آموزش ما آموزش نیست چه فرقی بامعلم زحمت کش دارد مربی این سازمان بی مسئول