۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۴
۹۰ درصد خاویار گیلان صادر می شود
معاون شیلات گیلان:

۹۰ درصد خاویار گیلان صادر می شود

رشت- معاون آبزی پرورش شیلات گیلان با بیان اینکه شش هزار و ۵۰۰ کیلوگرم خاویار در استان تولید می‌شود، گفت: ۹۰ درصد این محصول روانه بازارهای خارجی می شود.

به گزارش بازار به نقل از شیلات گیلان، محمدرضا آزمون مژدهی گفت: گیلان ۷۶ مزرعه پرورش ماهیان خاویاری دارد که پیش بینی شده امسال از این مزارع ۶ هزار و ۵۰۰ کیلوگرم خاویار به ارزش به ارزش ۱۷۰ میلیارد تومان برداشت شود.

وی افزود: خاویار در بازارهای داخلی بسته به کیفیت آن بین ۲۵ تا ۳۵ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود و ۹۰ درصد خاویار تولید شده در گیلان به بازارهای جهانی صادر می‌شود.

وی همچنین پیش بینی کرد: تا پایان سال تولید کنندگان خاویار هزار و ۵۰۰ تن گوشت ماهی خاویاری به ارزش ۵۰۰ میلیارد تومان برداشت کنند.

آزمون با اشاره به اینکه شهرستان تالش بزرگترین تولید کننده ماهی خاویاری در گیلان است گفت: تالش با تولید سالانه ۴۲۰ تن ماهی خاویاری با استفاده از آب دریا از بزرگترین تولید کنندگان ماهیان خاویاری در کشور است.

در حال حاضر گوشت این ماهیان به قیمت تعاونی هر کیلوگرم ۳۵۰ هزار تومان به فروش می‌رسد. تولید کنندگان ماهیان خاویاری پارسال هزار و ۲۰۰ تن گوشت ماهی خاویاری و ۶ هزار و ۲۰۰ کیلوگرم خاویار به ارزش ۱۶۰ میلیارد تومان استحصال کردند.

کد خبر: ۱۷۷٬۸۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha