۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۹
رشد ۷۷ درصدی فروش «سبحان دارو» در شهریور
بازار خبر داد

رشد ۷۷ درصدی فروش «سبحان دارو» در شهریور

شرکت سبحان دارو در شهریور ۱۲۴ میلیارد تومان از محصولات خود را به فروش رسانده که نسبت به دوره یک ماهه مشابه سال قبل ۷۷ درصد افزایش داشته است.

بازار؛ گروه بورس: شرکت سبحان دارو با نماد «دسبحان» طی عملکرد یک ماهه منتهی به ۳۱ شهریور ۱۴۰۱ معادل ۱۲۴ میلیارد تومان از محصولات خود را به فروش رسانده است که نسبت به دوره یک ماهه مشابه سال قبل ۷۷ درصد افزایش داشته است.

دسبحان با سرمایه ثبت شده ۲,۴۳ میلیارد تومان طی عملکرد ۶ ماهه سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۱۴۰۱ مبلغ ۵ .۱ میلیارد تومان درآمد فروش داشته که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۵ درصد رشد داشته است.

به تازگی شرکت سبحان دارو در قراردادی با پخش البرز و البرز دبالک مبلغ معامله ۶۳ میلیارد تومان معامله کرد که برابر با ۵ درصد از ارزش کل دارایی ثبتی شرکت و حدود ۹ درصد از درآمد فروش شرکت است.

فروش محصولات دارویی شرکت به شرکت پخش البرز و خرید مواد اولیه از شرکت البرز بالک در ماه های تیر تا مردادماه ۱۴۰۱ در گروه های قرص، کپسول، پماد -کرم و قطره به مبلغ ۵.۶ میلیارد تومان و ۶.۹ میلیارد تومان بوده است. بهای تمام شده در شرکت های دارویی، وابستگی زیادی به نوسان قیمت مواد اولیه دارد زیرا ۸۰ درصد مواد اولیه از کشورهای چین و هندوستان وارد یا از محصولات شرکت های تولید داخل استفاده می کنند که این شرکت های تولید کننده مواد اولیه نیز تا حدی برخی مواد را وارد می کنند بنابراین می تواند نوسانات قیمت، بهای تمام شده محصولات را افزایش دهد.

کد خبر: ۱۷۷٬۷۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha