۶ مهر ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۰
سرمایه گذاری ۶۱۲ میلیون دلاری خارجی ها در مازندران
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

سرمایه گذاری ۶۱۲ میلیون دلاری خارجی ها در مازندران

ساری- هاشمی، مدیرکل امور اقتصاد و دارایی مازندران از صدور ۴۰ مجوز سرمایه گذاری خارجی به ارزش ۶۱۲ میلیون دلار در استان خبر داد.

سید اسماعیل هاشمی در گفتگو با خبرنگار بازار با اظهار این که تاکنون ۴۰ مجوز سرمایه گذاری خارجی به ارزش ۶۱۲ میلیون دلار در استان صادر شد، گفت: از این تعداد مجوز ۳۰ مورد فعال شده است.

وی با عنوان این که ۹ مجوز سرمایه گذاری به تعداد ۱۱ پروژه طی دو سال گذشته در استان صادر شده است، ارزش سرمایه گذاری آن را ۹۹ میلیون دلار اعلام کرد و گفت: میزان جذب آن تاکنون ۳.۵۴ میلیون دلار بوده است.

وی ادامه داد: این مجوزها در زمینه های صنعت و معدن، کشاورزی، بنادر، شیلات و خدمات بوده است و از سال ۷۴ تا ۹۸ حدود ۳۱ مجوز صادر شد که ۲۲ مجوز فعال شده است و در سال ۹۹ حدود سه طرح سرمایه گذاری خارجی شامل پرورش ماهیان خاویاری و گاز از کانادا و فرانسه بوده است.

هاشمی یادآور شد: در سال جاری برای احداث نیروگاه و آبشار رویایی از چین، کانادا و افغانستان سرمایه گذارانی وارد شدند و علاوه براین سرمایه گذاران از هندوستان نیز جذب شدند.

مدیرکل امور اقتصاد ودارایی مازندران یادآور شد: در سال جاری چهار مجوز سرمایه گذاری خارجی صادر شد و یک مجوز نیز در نوبت بهره برداری است و علاوه بر این سرمایه گذاران دیگری از چین و افغانستان و ایتالیا در صف سرمایه گذاری هستند.

وی گفت: پیش بینی می شود تا پایان سال جاری در مجموع هشت مجوز سرمایه گذاری جدید در استان صادر شود.

کد خبر: ۱۷۷٬۶۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha