۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۳
قطع گسترده برق در کوبا در پی وزش طوفان

قطع گسترده برق در کوبا در پی وزش طوفان

مقامات کوبا اعلام کردند به دنبال وزش طوفان «ایان»، سه شنبه شب شبکه برق این کشور قطع شد و کل کشور در تاریکی فرو رفت.

به گزارش بازار، مرکز ملی هشدار برای طوفان آمریکا اعلام کرد طوفان ایان سه شنبه شب با درجه سه به سمت شمال و پارک درای تورتوگاس در ایالت فلوریدا با حداکثر سرعت ۱۹۵ کیلومتر در ساعت در حال حرکت بود.

شبکه برق کوبا که ده‌ها سال قدمت دارد و باید به روز رسانی شود ماههاست که دچار اختلال شده و بیشتر مناطق این کشور هر روز با قطع برق مواجه است.

این در حالیست که مقامات می‌گویند شدت طوفان به حدی است که موجب آسیب زدن به این شبکه و قطع برق این کشور ۱۱ میلیون نفری شده است.

مدیر فنی شبکه برق کوبا اعلام کرد برق کشور قطع شده است و از سه شنبه شب در تلاش هستیم تا برق هرچه سریعتر وصل شود.

طوفان در حالی مناطق مختلف کوبا را درنوردیده است که این کشور با بحران اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کند. قطع برق، کمبود طولانی مدت مواد غذایی، دارو و سوخت احتمالا تلاش‌ها را برای کمک به جبران خسارت‌ها و زیان‌های ناشی از طوفان ایان با مشکل مواجه خواهد کرد.

طوفان ایان بامداد سه شنبه منطقه پینار دل ریو در کوبا را درنوردید و مقامات این کشور را بر آن داشت تا در چارچوب تدابیر پیشگیرانه اقدام به قطع برق این استان با ۸۵۰ هزار نفر جمعیت و تخلیه ۴۰ هزار نفر از ساکنان مناطق ساحلی کنند.

شدت طوفان به حدی بود که پنجره‌های خانه‌ها را در هم شکست و سقف‌های فلزی خانه‌ها و ساختمان‌ها در سراسر این منطقه فرو ریخت.

طوفان همچنین موجب قطع درختان و خطوط انتقال برق شده است و تردد خودروها را در خیابان‌ها غیر ممکن ساخته است.

کد خبر: ۱۷۷٬۶۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha