۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۹
شاهکار ۶۰۰ اسب بخاری براباس| فیروزه ای، رنگ جدید لوکس سازان آلمانی شد
بازار از خودرو لوکس جدید آلمانی گزارش می دهد

شاهکار ۶۰۰ اسب بخاری براباس| فیروزه ای، رنگ جدید لوکس سازان آلمانی شد

براباس با تیون کردن یک دستگاه میباخ ۶۰۰ و مجهز کردن آن به پیشرانه ۱۲ سیلندر و کابین تریم آبی، شاهکار جدیدی از خود در بازارهای جهانی ارائه داده است.

بازار؛ گروه خودرو: براباس شرکتی است که با تغییر و ارتقا فنی محصولات مرسدس بنز در بازارهای جهانی شهرت قابل توجهی دارد، این واحد تیون کار همواره در تلاش است که محصولات خاص مرسدس بنز به ویژه در کلاس اس و البته مدل های اس۵۰۰ و اس۶۰۰ که با نام میباخ شناخته می شود را تیون کند. اغلب تیون های براباس شامل ارتقا فنی خودرو می شود، اما در سال های اخیر به بحث بهبود ساختار بدنه و کابین، افزایش تکنولوژی و توسعه ایمنی در این محصولات نیز ورود کرده است.

براباس به تازگی روی جدیدترین نسل مرسدس اس کلاس تغییراتی ایجاد کرده که کارشناسان آن را شاهکار این شرکت تیون کار معرفی می کنند. هرچند که این نخستین بار نیست این تیونر آلمانی مشهور دست به تغییر و ارتقا میباخ زده است، اما شاهکار تازه این شرکت که مشهور به میباخ است این بار نسبت به محصولات قبلی تفاوت دارد؛ زیرا براباس برای تیون کردن اقدام به ارتقا اس۵۸۰ فورماتیک کرده است. براباس این خودرو را انتخاب و پیشرانه هشت سیلندر وی شکل آن را با نسخه ۱۲ سیلندر وی شکل تعویض کرده است.

نکته قابل توجه اینجا است که روکش موتور مشابه محصولات اس ۶۸۰ است و این خودرو با تغییر پیشرانه از اس۵۸۰ به اس۶۰۰ تبدیل شده است. پرچمداری محصولات اس۶۰۰ در بازارهای جهانی مشتریان لوکس سوار را به سمت خرید و استفاده این خودرو هدایت کرده است.

شاهکار ۶۰۰ اسب بخاری براباس| فیروزه ای، رنگ جدید لوکس سازان آلمانی شد

چه تغییراتی در بدنه ایجاد شده است؟

براباس برای تقویت این سدان لوکس و تبدیل ظاهر آن به چهره سرسخت، اسپرت در عین حال مجلل اقدام به استفاده از کیت های بدنه فیبرکربنی ظریف کرده است. در این کیت بدنه برخلاف سایر کیت های اسپرت، روکش براق به همراه بخش های کروم و اجزا ظریف ظاهر این خودرو را شکیل تر کرده است.

براباس برای تقویت این سدان لوکس و تبدیل ظاهر آن به چهره سرسخت، اسپرت در عین حال مجلل اقدام به استفاده از کیت های بدنه فیبرکربنی ظریف کرده است

براباس معتقد است که کیت های اسپرت این شرکت فقط کاربرد زینتی نداشته بلکه در عملکرد آیرودینامیک خودرو اثر گذار است. به عنوان مثال لبه های اسپویلر جلو در تونل باد تست آیرودینامیک شده است تا نشان دهد زاویه انحراف دیوار باد در زمان حرکت با سرعت های بالا چگونه جریان هوای برای افزایش پایداری و کاهش اصطکاک یا حتی خنک کاری ترمز و رادیاتور ایجاد می کند.

شاهکار ۶۰۰ اسب بخاری براباس| فیروزه ای، رنگ جدید لوکس سازان آلمانی شد

ارتقای ظاهر عقب خودرو

در عقب خودرو یک دیفیوژر کربنی با روکش های کروم در ظاهر هندسی مستطیلی، ظاهر این خودرو را نسبت به سایر محصولات مرسدس بنز بزرگتر نشان می دهد، هر چند که براباس آمادگی دارد کیت های اگزوز سفارشی برای این خودرو نصب کند. اس کلاس میباخ قرار است از لاستیک های تیونر معروف یعنی مونوبلوک استفاده کند، این لاستیک ها ۲۲ اینچی بوده و ظاهری کروم اما تیره دارد، این ترکیب هارمونی رنگی برای افزایش لوکس شدن این خودرو ایجاد کرده است.

اس کلاس میباخ قرار است از لاستیک های تیونر معروف یعنی مونوبلوک استفاده کند، این لاستیک ها ۲۲ اینچی بوده و ظاهری کروم اما تیره دارد، این ترکیب هارمونی رنگی برای افزایش لوکس شدن این خودرو ایجاد کرده است

بر اساس جزییات فنی که براباس منتشر کرده است از تایر با مشخصات ۲۶۵/۳۵ ZR۲۲ در این خودرو قرار است استفاده شود. این تایر ها محصول شرکت پیرلی است که از نظر ابعاد و اندازه تایر های بخش عقب بزرگتر از جلو خودرو است. مهندسان این شرکت تیونینگ اقدام به نصب سیستم تعلیق بادی کرده انده که در زمان حرکت های دراز مدت این خودرو ۲۰ میلی متر ارتفاع آن نسبت به سطح جاده نزدیک تر می شود.

قوای فنی براباس

همانطور که اشاره شد و از نام این خودرو پیدا است، اس ۶۰۰ میباخ از پیشرانه ۱۲ سیلندر مجهز به توربو شارژر های دو قلو استفاده کرده است که قدرت آن را به ۶۰۰ اسب بخار و ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور ارتقا داده است. این درحالی است که پیشرانه هشت سیلندر این محصول توان تولید ۵۹۱ اسب بخار را داشت.

این لیموزین لوکس آلمانی با محدودیت سرعت ایجاد شده و فقط می تواند ۲۵۰ کیلومتر در ساعت حرکت کند، محدودیت سقف سرعت برای افزایش ایمنی در نظر گرفته شده است

اس کلاس ارتقا یافته فعلی با توجه به پیشرانه مذکور قابلیت این را دارد که ظرف مدت ۴ و نیم ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد، این لیموزین لوکس آلمانی با محدودیت سرعت ایجاد شده و فقط می تواند ۲۵۰ کیلومتر در ساعت حرکت کند، محدودیت سقف سرعت برای افزایش ایمنی در نظر گرفته شده است.

شاهکار ۶۰۰ اسب بخاری براباس| فیروزه ای، رنگ جدید لوکس سازان آلمانی شد

کابین لوکس آلمانی فیروزه ای شد

آنچه که اس ۶۰۰ براباس را تبدیل به یک شاهکار کرده است، قدرت فنی یا تغییرات ظاهر بدنه نیست. بلکه این شرکت تیونینگ اقدام به تغییر تریم داخل این خودرو کرده است. براباس سعی کرده تمام اجزا و المان های داشبورد، رودری و کنسول را حفظ کند، ولی چرم ها، روکش و دوخت ها را به طور کامل با روکش و دوخت فیروزه ای تغییر داده است. این تغییرات به بخش تشک ها صندلی، فرمان و پدال نیز کشیده شده است. براباس سعی دارد با این رنگ و تریم داخل خودرو را تغییر داده و نسبت به تغییر سلیقه مشتریان اقدام کند.

به طور کلی همانطور که گفته شد تمرکز اصلی شرکت براباس دستیابی به حداکثر عملکرد خودرو از طریق افزایش اسب بخار و حرکت است. مشتریان می توانند یا از براباس خودرو بخرند، یا خودروی خود را برای سفارشی سازی و یا تعمیر ارسال کنند. مشتریانی که یک خودرو را سفارش می دهند، به طور مستقیم شامل خرید یک مدل خاص از مرسدس و سپس اصلاح آن براساس درخواست مشتری است. براباس به ارائه تنظیم گران قیمت مشهور است.

براباس همچنین تغییرات ظاهری از جمله اسپویلر با پروفایل پایین، کیت بدنه، اسپویلر فیبر کربن و چرخ های آلیاژی چند تکه را ارائه می دهد. سایر ارتقا ها شامل LSD های مسابقه ای، سیستم اگزوز مسابقه ای باز، ترمز های دیسکی دوازده پیستونه و تعویض موتور می شوند. همچنین مشتریان می توانند پکیج کامل موتور را داشته باشند، یا موتور های اسپرت جدیدی از AMG برای آن ها اصلاح شده باشد.

موتور های براباس از بلوک های کوچک ۲۰۰ اسب بخاری برای پیشرانه های مرسدس بنز SLK کلاس و مرسدس بنز CLK کلاس تا بلوک های توئین توربو ۹۰۰ اسب بخاری برای مرسدس بنز S کلاس را شامل می شوند. این شرکت همچنین بهبود هایی را در فضای داخلی از تو دوزی سفارشی، گلگیر ها، رکاب ها، پدال ها و تریم تا لوازم الکترونیکی مختلف مانند صفحه نمایش LCD عریض تر برای میباخ فراهم می کند.

کد خبر: ۱۷۷٬۵۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha