۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۴
تشدید نظارت ها بر بازار کردستان| اصناف متخلف یک میلیارد ریال جریمه شدند
رئیس سازمان صمت کردستان؛

تشدید نظارت ها بر بازار کردستان| اصناف متخلف یک میلیارد ریال جریمه شدند

سنندج– خلیقی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان از تشدید نظارت ها بر بازار این استان خبر داد و از مردم خواست هر گونه تخلف صنفی را سریع گزارش کنند.

بختیار خلیقی در گفتگو با خبرنگار بازار ضمن اشاره به اهمیت نظارت بر بازار در استان کردستان، اظهار کرد: در راستای برخورد با هر گونه تخلف در استان، نظارت ها بر بازار به ویژه واحدهای صنفی و غیرصنفی تشدید شده است.

وی ضمن اشاره به بازرسی های صورت گرفته طی هفته پایانی شهریور ماه در سراسر استان کردستان، افزود: در مجموع یک میلیارد و ۷۵۹ میلیون ریال جریمه برای متخلفان واحدهای صنفی و غیر صنفی کردستان در نظر گرفته شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان اظهار داشت: در این مدت در مجموع ۳۱۸ مورد بازرسی از واحدهای صنفی و غیر صنفی در سطح بازار استان کردستان صورت گرفته است.

وی به شمار تخلفات ثبت شده در جریان بازرسی ها از سطح بازار استان کردستان اشاره کرد و افزود: با تلاش بازرسان این سازمان در بازرسی های به عمل آمده از واحدهای صنفی و غیر صنفی ۵۰ مورد تخلف کشف شده است.

خلیقی با اشاره به تسریع در راستای رسیدگی به تخلفات کشف شده در بازار استان کردستان، ادامه داد: در این رابطه ۴۴ فقره پرونده برای واحدهای متخلف صنفی و غیر صنفی تشکیل شده است و در کوتاهترین زمان ممکن و با همکاری سازمان تعزیرات حکومتی با افراد متخلف برخورد می شود.

وی با اشاره به اینکه عمده این تخلفات کشف شده گران فروشی، کم فروشی و عدم درج قیمت بوده، یادآور شد: در کنار بازرسی های صورت گرفته از سوی سازمان، از گزارش های مردمی نیز در راستای نظارت بهتر بر بازار استقبال می شود.

وی بیان کرد: در هفته پایانی شهریور ماه سال جاری از طریق ستاد خبری ادارات صنعت، معدن و تجارت شهرستان های استان ۸۲ مورد گزارش مردمی درج شده و در رسیدگی به آنها پنج مورد تخلف احراز که در این زمینه پرونده تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان بیان کرد: شهروندان می توانند در صورت مشاهده هر گونه تخلف واحدهای صنفی اعم از کم فروشی، گرانفروشی، عدم درج قیمت و ...، واحدهای متخلف صنفی با شماره های تلفن ۱۲۴ و یا با مراجعه به ادارات تابعه در شهرستان ها و در مرکز استان به اداره کل صنعت، معدن و تجارت معرفی کرده و موارد تخلف را گزارش نمایند.

وی در پایان گفت: انتظار داریم که در راستای تشدید نظارت ها بر بازار شاهد کاهش تخلف از سوی واحدهای صنفی باشیم و در این راستا از اقشار مختلف مردم استان کردستان نیز انتظار می رود که ما را در این مسیر همراهی و کمک کنند.

کد خبر: ۱۷۷٬۵۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha