۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۸
قیمت نفت متاثر از کاهش تولید در پی طوفان ایان

قیمت نفت متاثر از کاهش تولید در پی طوفان ایان

قیمت نفت در آغاز معاملات امروز، چهارشنبه، تحت تاثیر کاهش تولید ایالات متحده آمریکا ناشی از طوفان ایان و افزایش ذخیره‌سازی نفت خام و تقویت دلار، قرار گرفت.

به گزارش بازار، در آغاز معاملات امروز، بهای معاملات آتی نفت برنت با ۴ سنت معادل ۰.۱ درصد کاهش به ۸۶.۲۳ دلار در هر بشکه رسید، همچنین قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۲۲ سنت افزایش به ۷۸.۰۳ دلار در هر بشکه رسید.

این در حالی است که تولید نفت تحت تاثیر طوفان ایان قرار گرفته است؛ زیرا تولیدکنندگان نفت پس از توقف تولید خود در آستانه طوفان ایان که روز سه‌شنبه وارد خلیج مکزیک ایالات متحده شد و پیش‌بینی می شود به طوفان خطرناک رده ۴ بر فراز آب های گرم خلیج تبدیل شود، شروع به بازگرداندن کارگران به سکوهای نفتی دریایی کردند.

به گفته تنظیم کننده فراساحلی اداره ایمنی و اجرای محیط زیست (BSEE) حدود ۱۹۰ هزار بشکه یا ۱۱ درصد از کل تولید روزانه نفت خلیج فارس تعطیل شد و تولیدکنندگان ۱۸۴ میلیون فوت مکعب گاز طبیعی در حدود ۹ درصد از تولید روزانه را از دست دادند.

ایان اولین طوفان امسال است که تولید نفت و گاز را در خلیج مکزیک ایالات متحده را مختل می‌کند. این خلیج، حدود ۱۵ درصد نفت خام و ۵ درصد گاز طبیعی خشک را تولید می‌کند.

عامل دیگر محدودکننده در معاملات نفت، دلار آمریکا بود؛ دلار که معمولاً با نفت به صورت معکوس معامله می‌شود، نزدیک به بالاترین حد خود در ۲۰ سال گذشته باقی مانده است.

منابع بازار روز سه‌شنبه با استناد به ارقام گروه صنعتی موسسه امریکن پترولیوم اعلام کردند که در حالی که نفت خام ذخیره شده آمریکا در هفته منتهی به ۲۳ سپتامبر حدود ۴.۲ میلیون بشکه افزایش یافته اما ذخایر بنزین حدود یک میلیون بشکه کاهش یافت.

قیمت نفت و طلا در معاملات امروز
قیمت نفت برنت در معاملات امروز، چهارشنبه، ۲۸ سپتامبر، در ساعت ۹:۱۰ به وقت تهران، با کاهش ۱.۴۸ درصدی در هر بشکه، ۸۴ دلار و ۹۹ معامله شد.

قیمت نفت خام آمریکا (وست تگزاس اینترمدیت) نیز تا لحظه تنظیم گزارش، کاهش ۱.۵۷ درصدی را به ثبت رساند و در هر بشکه، ۷۷ دلار و ۲۵ سنت معامله شد.

طلا نیز تا لحظه تنظیم این گزارش، کاهش ۰.۲۶ درصدی را تجربه کرد و هر اونس طلا به قیمت یک هزار و ۶۳۱ دلار و ۴۰ سنت معامله شد.

نقره نیز با کاهش ۱.۳۲ درصدی، ۱۸ هزار و ۱۰ دلار معامله شد.

کد خبر: ۱۷۷٬۵۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha