۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۴
۱۶ هزار هکتار از باغات اصفهان تحت‌تاثیر تنش آبی| احیای زاینده‌رود ضروری است
مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان هشدار داد؛

۱۶ هزار هکتار از باغات اصفهان تحت‌تاثیر تنش آبی| احیای زاینده‌رود ضروری است

اصفهان - شیشه فروش، مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان گفت: ۱۶ هزار هکتار از باغات استان اصفهان نیز به دلیل خشکسالی تحت تاثیر تنش آبی قرار گرفته است.

منصور شیشه فروش در گفت و گو با خبرنگار  بازار با اشاره به اینکه پیش بینی می کنیم بارش باران در پاییز امسال کمتر از مقدار نرمال باشد، اظهار کرد: با این شرایط متاسفانه تنش آبی در سطح استان اصفهان ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه ۹۸ درصد استان اصفهان دچار خشکسالی شده است، ابراز داشت: بارش های پاییزی امسال با تاخیر آغاز می شود و پیش بینی می شود آذرماه سرآغاز بارش باران ها باشد.

مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان با اشاره به اینکه امکان دارد دوران خشکسالی در استان اصفهان ادامه و طولانی شود، تصریح کرد: از این رو به ادارات و دستگاه های اجرایی و خدماتی ابلاغ شده است تا در مصرف برق و آب صرفه جویی کنند.

وی با بیان اینکه در پاییز امسال دما به طور میانگین حدود یک تا یک و نیم درجه نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته افزایش می یابد، گفت: هم استانی های عزیز باید مدیریت در مصرف آب را به خوبی رعایت کنند چراکه کشور و استان اصفهان دارای تنش آبی است.

بارشهای اخیر تاثیری در منابع آبی نداشت

شیشه فروش با اشاره به اینکه بارش های باران در تابستان امسال ناشی از جبهه مانسونی بوده است، گفت: این بارش ها تاثیر زیادی بر روی منابع آبی ندارند و بیشتر به صورت سیلاب محلی بوده اند.

وی یکی از مهمترین بخش های مصرف آب را در حوزه کشاورزی دانست و خاطرنشان کرد: امیدواریم با اصلاح الگوی کشت شاهد صرفه جویی در مصرف آب باشیم.

مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان با اشاره به بحران آب در سطح استان اصفهان اظهار داشت: این موضوع در همه کشور و دنیا متاسفانه وجود دارد و برای رفع این مشکل احتیاج به مدیریت مصرف آب هستیم.

وی با بیان اینکه خزان درختان در سطح استان اصفهان امسال زودتر از زمان پیش بینی شده است، ابراز داشت: مهمترین دلیل این موضوع کمبود آب است.

وی با اشاره به اینکه ۱۶ هزار هکتار از باغات استان اصفهان نیز به دلیل خشکسالی تحت تاثیر تنش آبی قرار گرفته است، گفت: لازم است در بحثی مصرف آب یک مدیریت صحیح و اصولی از طرف آحاد مردم انجام شود.

شیشه فروش با اشاره به اینکه کاهش بارش ها و خشکسالی کیفیت آب های زیرزمینی را هم تحت تاثیر قرار داده است، افزود: یکی از مهمترین مولفه ها برای مدیریت مصرف آب آموزش و فرهنگ‌سازی است.

وزارت نیرو نسبت به احیای زاینده رود اقدام کند

وی تاکید کرد: وزارت نیرو لازم است برای جلوگیری از بحران های همانند ریزگردها، نابودی باغات، فرونشست و غیره نسبت به احیای زاینده رود اقدام کند.

مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان با اشاره به اینکه از ابتدای امسال تاکنون ۷۴ حادثه در آب های سطح استان اصفهان رخ داده است، تصریح کرد: در اثر این حوادث ۳۹ نفر جان خود را از دست داده است.

کد خبر: ۱۷۷٬۴۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha