۱۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۶
سند آمایش اصفهان حول توسعه دانش بنیان و گردشگری است
استاندار اصفهان:

سند آمایش اصفهان حول توسعه دانش بنیان و گردشگری است

اصفهان - مرتضوی، استاندار اصفهان گفت: سند آمایش این استان حول محور توسعه دانش بنیان و گردشگری است.

سیدرضا مرتضوی در گفت و گو با خبرنگار بازار با اشاره به ظرفیت های گوناگون استان اصفهان برای پیشرفت و توسعه اظهار داشت: این استان با بهره مندی از مراکز دانشگاهی معتبر و همچنین ظرفیت های زیاد فرهنگی و تاریخی جز استان های پیشرو در سطح کشور است.

وی با بیان اینکه سند آمایش استان اصفهان حول محور توسعه دانش بنیان و گردشگری است، ابراز داشت: استان اصفهان دارای بیش از ۷۰۰ شرکت دانش بنیان است که در کشور حائز رتبه دوم است.

استاندار اصفهان با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در حمایت از شرکت های دانش بنیان تصریح کرد: از جمله مهمترین چالش های این شرکت ها بروکراسی اداری و پرداخت تسهیلات است.

توسعه دانش بنیان سبب رونق اقتصادی در کشور می شود

وی با بیان اینکه توسعه دانش بنیان سبب رونق اقتصادی در کشور می شود، گفت: رونق اقتصادی هم سبب جذب سرمایه گذار و پیشرفت در حوزه های مختلف صنعتی و بازرگانی و ارتقای وضعیت معیشتی و اقتصادی می شود.

مرتضوی با اشاره به اینکه بخش عمده ای از تولیدات شرکت های دانش بنیان در فناوری های بالا است، افزود: حمایت از سرمایه های انسانی شاغل در شرکت های دانش بنیان جز سیاست های قطعی دولت است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در موضوع تسهیلات تبصره ۱۸ تاکید کرد: تسریع در اجرای مصوبه های این تبصره و پرداخت تسهیلات ضروری است و حمایت از این موضوع با دید آمایش سرزمین و تقویت نهادهای حمایتی مدنظر است.

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه در حوزه گردشگری هم استان اصفهان ظرفیت های زیادی دارد، خاطرنشان کرد: در صنعت گردشگری می توان با تمرکز بر روز گردشگری صنعتی و آئینی فرصت های مناسبی برای اشتغال و رونق اقتصادی در سطح استان فراهم کرد.

کد خبر: ۱۷۷٬۴۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha