۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۹
راه های مواصلاتی مشهد با ترافیک سنگین روبروست| آمار جابجایی زائران رکورد زد
بازار از خراسان رضوی گزارش می دهد؛

راه های مواصلاتی مشهد با ترافیک سنگین روبروست| آمار جابجایی زائران رکورد زد

مشهد- آمار زائران عزیمت کرده به مشهد برای حضور در مراسم سالروز شهادت ثامن الحجج(ع) از مرز ۴ میلیون و ۶۰۰ هزار عبور کرد و بازگشت زائران ترافیک سنگینی را در راه های خروجی این شهر به همراه داشته است.

بازار-گروه استان ها: راه های مواصلاتی منتهی به مشهد مقدس از ابتدای هفته جاری تاکنون به دلیل حجم زیاد زائران اعم از پیاده و هم چنین خودرو های عبوری با ترافیک بسیار سنگینی همراه بود.

به گزارش خبرنگار بازار طی دو روز گذشته و هم زمان با فرا رسیدن سالروز شهادت امام هشتم شیعیان تقاضا برای سفر به مشهد مقدس به اوج خود رسید و بنا بر اظهارات معاون هماهنگی امور زائران استانداری خراسان رضوی تعداد زائران ورودی به مشهد مقدس از مرز ۴ میلون نفر نیز گذشت.

حجت‌الاسلام حجت گنابادی نژاد در این رابطه به خبرنگاران گفت: از روز اربعین تا پایان شب دوشنبه ۴ میلیون و ۶۷۶ هزار نفر وارد مشهد شده‌اند.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی با اشاره به اینکه ۸۷ درصد زائران با خودروهای شخصی وارد مشهد شده‌اند، بیان کرد: موج بازگشت زائران از روز گذشته آغاز شده و با اضافه شدن ۱۵۰۰ دستگاه اتوبوس به پایانه مسافربری امام رضا(ع) تمهیداتی برای بازگشت زائران سنجیده شده است.

وی در خصوص وضعیت اشغال واحدهای اقامتی در مشهد بیان کرد: به طور مجموع ۷۰ درصد ظرفیت اقامتی مشهد اشغال شده است که مراکز اقامتی رسمی بیش از ۹۵ درصد تکمیل شده‌اند.

وی در خصوص میزان افزایش پروازهای فوق‌العاده از فرودگاه مشهد عنوان کرد: پروازهای فوق‌العاده به فرودگاه مشهد اضافه شده، اما فقط دو درصد زائران از این طریق وارد مشهد شده‌اند.

جابجایی زائران از مشهد

در همین حال معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: بیشترین عملیات جابجایی زائران حرم رضوی بوسیله ناوگان حمل ونقل عمومی، امسال همزمان با دهه پایانی صفر و شهادت حضرت ثامن الحجج (ع) در مشهد به ثبت رسید.

داریوش امانی روز افزود: همزمان با دهه پایانی صفر ۴۴۸ هزار و ۲۳ زائر به وسیله ۱۰ هزار و ۶۶۷ سرویس اتوبوس و ۱۸ هزار و ۶۰ سرویس مینی‌بوس و سواری از ۲۸ شهریور تا ۵ مهرماه امسال وارد مشهد مقدس شده اند.

وی بیان کرد: در همین بازه زمانی تعداد ۳۷۱ هزار و ۲۶۸ هزار زائر توسط هشت هزار و ۹۹۶ سرویس اتوبوس و ۱۷ هزار و ۳۲۴ سرویس مینی‌بوس و سواری از مبداء مشهد مقدس به مقاصد خود عزیمت کرده اند.

امانی با بیان اینکه هر ساعت ۱۱۰ دستگاه اتوبوس به مقاصد مختلف از شهر مشهد برای انتقال زوار سرویس دهی می‌کنند، خاطرنشان کرد: طی دو روز آینده پیش بینی می‌شود به‌طور متوسط روزانه دو هزار و ۶۰۰ دستگاه اتوبوس نسبت به جابجایی ۷۰ هزار زائر اقدام کنند.

جاده مشهد-نیشابور- ملک آباد یکطرفه شد

حجم خودرو های عبوری و خارج شده از مشهد روز سه شنبه به گونه ای بود که پلیس راه استان مسیر مشهد- نیشابور - ملک آباد را از ساعت ۱۲ برای روان سازی ترافیک یک طرفه اعلام کرد.

رییس پلیس راه خراسان رضوی با اعلام این خبر اذعان کرد: ترافیک در خروجی‌های مشهد و استان خراسان رضوی نیمه‌سنگین و پرحجم است.

سرهنگ حسین میش‌مست افزود: هم اینک ترافیک در کلیه خروجی‌های استان بویژه مشهد به آزاد راه شهید شوشتری نیمه سنگین است و پیش بینی می شود عصر امروز ترافیک در جاده های استان سنگین و تردد خودروها با کندی پیش رود.

وی خاطر نشان کرد: در همین راستا مسیر مشهد به نیشابور - ملک آباد از ساعت ۱۲ امروز یک طرفه شد.

سرهنگ میش‌مست اضافه کرد: امروز برای برگشت زائران به شهرهایشان ۲ هزار دستگاه اتوبوس توسط پایانه های مسافربری مشهد پیش بینی شده و در صورت کمبود ناوگان، از اتوبوسهای حمل و نقل درون شهری نیز برای انتقال زائران به شهرهای نزدیک استفاده خواهد شد.

رئیس پلیس‌ راه خراسان رضوی گفت: مجموعه پلیس‌ راه خراسان رضوی از روز ۳۱ شهریور در آماده‌باش کامل قرار داشت و روزانه ۲۰۰ تیم گشتی پلیس‌ راه به شکل محسوس و نامحسوس جهت خدمت‌ به زائران پیاده و وسایل نقلیه خدمت‌رسانی می‌کردند.

کد خبر: ۱۷۷٬۴۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha