۶۰ درصد نان فانتزی فروشان تهران به کارتخوان هوشمند مجهز شدند
رئیس اتحادیه نان‌های حجیم و نیمه حجیم درگفتگو با بازار؛

۶۰ درصد نان فانتزی فروشان تهران به کارتخوان هوشمند مجهز شدند

رئیس اتحادیه نان های حجیم و نیمه حجیم تهران گفت: تا کنون حدود ۶۰ درصد مراکز عرضه نان های حجیم و نیمه حجیم در تهران به کارتخوان هوشمند مجهز شدند اما برنامه بعد از تجهیز اعلام نشده است.

نساء کروندی؛ بازار: با اجرای طرح مدیریت هوشمند یارانه آرد و نان در کشور که ویژه نانوایی های سنتی در کشور اجرا شد، مشکلات بسیاری را برای مشاغل مختلف ایجاد کرد که یکی از این مشاغل دارندگان مراکز تولید و عرضه نان های حجیم و نیمه حجیم بودند.

با اجرای این طرح به یکباره قیمت آرد برای این افراد چندین برابر و به تبع آن قیمت عرضه نیز افزایش یافته و طبق اعلام برخی فعالین این حوزه میزان خرید از مراکز عرضه نان های حجیم و نیمه حجیم در تهران نیز حدود ۵۰ درصد کاهش پیدا کرده است.

با تداوم این روند به دلیل افزایش دستمزد کارگر، کرایه مغازه و افزایش قیمت آرد بسیاری از این مراکز واحد های صنفی خود را تعطیل و یا تغییر کاربری می دهند.

رئیس اتحادیه نان های حجیم و نیمه حجیم در تهران در گفتگو با خبرنگار بازار در این خصوص اظهارداشت: در حال حاضر حدود ۶۰ درصد مراکز عرضه نان حجیم و نیمه حجیم در تهران به کارتخوان های هوشمند مجهز شدند.

محمد جواد کریمی با عنوان اینکه اجرای طرح هوشمند سازی یارانه آرد در کشور مورد نیاز بود، افزود: اشکال این طرح این است که تنها برای نان های سنتی اجرا شد و دیگر واحدهای تولید نان را با مشکل روبرو کرد.

رئیس اتحادیه نان های حجیم و نیمه حجیم در تهران گفت: در بحث حل مشکل مراکز عرضه نان های حجیم و نیمه حجیم خودشان هم نمی دانند که چکاری میخواهند انجام دهند

وی با عنوان اینکه رقابتی کردن فضا برای تولید بسیار خوب است، خاطرنشان کرد: اما فضای رقابتی باید برای همگان یکسان باشد تا ایجاد امید برای دیگر تولید کنندگان کند در غیر این صورت در یک فضای نابرابر نه تنها رقابت بلکه تمایل فعالیت در این حوزه از دست می رود.

رئیس اتحادیه نان های حجیم و نیمه حجیم در تهران در خصوص پیش بینی وضعیت مراکز تولید و عرضه نان های حجیم و نیمه حجیم، گفت: امیدواریم با خنک شدن هوا و پس از این بازگشایی مدارس و دانشگاه ها رونق در این صنف نیز افزایش پیدا کند.

کریمی در پاسخ به اینکه آیا وعده ای برای بهبود وضعیت این واحد های صنفی از سوی مسئولین مربوطه داده شده یا خیر، بیان کرد: تاکنون وعده ای داده نشده است، تنها عنوان شده مراکز باید به کارتخوان هوشمند تجهیز شوند و برنامه بعدی مشخص نیست.

وی با عنوان اینکه خودشان هم نمی دانند که چکاری میخواهند انجام دهند، اظهار کرد: احتمال اینکه بخواهند تفاوت قیمت آرد را از طریق کارتخوان پرداخت کنند وجود دارد.

کد خبر: ۱۷۷٬۴۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha