۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۷
دلیل محبوبیت تتر نسبت به دیگر ارزهای بازار ارز دیجیتال چیست ؟

دلیل محبوبیت تتر نسبت به دیگر ارزهای بازار ارز دیجیتال چیست ؟

تتر (Tether) یک نوع ارز دیجیتال از نوع پایدار استیبل کوین (Stable Coin) است و با نماد (USDT) شناخته می شود.

دلیل محبوبیت تتر نسبت به دیگر ارزهای بازار ارز دیجیتال چیست ؟

خرید و فروش تتر در سال های اخیر به قدری زیاد شده است که باعث محبوبیت تتر نسبت به دیگر ارزهای پایدار بازار ارز دیجیتال شده، تتر یکی از ارزهای دیجیتالی محبوب و دارای ثبات قیمت در میان بقیه ارزهای دیجیتال است، در این مقاله درباره محبوبیت آن صحبت خواهیم کرد.

دلیل محبوبیت تتر

تتر Tether چیست ؟

تتر (Tether) یک نوع ارز دیجیتال از نوع پایدار استیبل کوین (Stable Coin) است و با نماد (USDT) شناخته می شود.

این ارز دیجیتال کاملاً وابسته به دلار آمریکا است و نوسانات قیمتی آن بر اساس قیمت دلار تغییر می کند.

تتر Tether، ارز دیجیتال باثبات محبوب میان تریدرهاست که برای حفظ ارزش دارایی خود، آن را نسبت به سایر استیبل کوین‌ ها ترجیح می‌ دهند.

در این مقاله می خواهیم درباره خرید و فروش تتر نیز صحبت کنیم با ما همراه باشید.

دلیل محبوبیت ارز دیجیتال تتر

ارزهای دیجیتال باثبات بسیاری در تلاشند که تتر را به چالش بکشند، اما تتر همچنان بیش از ۹۷ درصد حجم معاملات مربوط به استیبل‌ کوین‌ ها را در اختیار دارد.

با این حال اخیرا مشخص شده که پشتوانه‌ سازی برخی استیبل‌ کوین‌ ها علی‌ رغم ادعاهایی که دارند، به طور کامل با ارزهای فیات انجام نشده است.

تتر (USDT) با ارزش بازار کمی بیش از ۱۵ میلیارد دلار، بخش بزرگی از اکوسیستم ارزهای دیجیتال است.

استیبل کوین متصل به دلار آمریکا از ماه می سومین ارز دیجیتال بزرگ بوده است و دلیل بزرگی آن این است که بقیه بازار را تغذیه می کند.

تتر، در بخش‌ هایی از جهان که تجارت کریپتو با ارزهای فیات یا ممنوع است یا بسیار دشوار است، تبدیل به یک راه نجات شده است.

در این مقاله، نگاهی عمیق‌ تر به استفاده از Tether در سراسر جهان می‌ اندازیم، و به آنچه که همچنان معامله‌ گران را به سمت آن سوق می‌ دهد، صحبت خواهیم کرد.

همانطور که در ادامه نشان داده خواهد شد، موقعیت خود را تا حد زیادی مدیون این واقعیت است که رمزارز هنوز در بسیاری از نقاط جهان غیرقانونی یا مخفی است.

موقعیت آن نیز ممکن است تا حدی، محصول استفاده مجرمان از آن برای پولشویی باشد.

تتر: استفاده در چین و آسیای شرقی

تتر ممکن است در غرب با آمیزه‌ ای از سوء ظن و حیرت دیده شود، اما در شرق آسیا این ارز دیجیتال پس از بیت‌ کوین بزرگترین ارز دیجیتال است.

بر اساس گزارش جغرافیای ارزهای دیجیتال Chainalysis در سال ۲۰۲۰، استیبل کوین ها ۳۳ درصد از کل ارزش معامله شده در زنجیره معاملات را در آسیای شرقی تشکیل می دهند،

در مقابل این آمار، ۲۱ درصد برای اروپای غربی و ۱۷ درصد برای آمریکای شمالی بوده است.

جالب است که بدانید از استیبل کوین های معامله شده در شرق آسیا، ۹۳ درصد از ارزش معامله شده را ارز دیجیتال تتر تشکیل می دهد.

تتر در شرق آسیا

تتر در شرق آسیا

برای بیان این موضوع، ۵۰ میلیارد دلار ارز دیجیتال از آسیای شرقی به آدرس‌ هایی در نقاط دیگر جهان در دوره ژوئن ۲۰۱۹ تا ژوئیه ۲۰۲۰ منتقل شد. تتر، ۱۸ میلیارد دلار – ۳۶٪ – از این خروج ارز را تشکیل داد.

طبیعتا این آمار خیلی زیاد است و تقریباً همه این خروجی ها از چین می آید.

همانطور که جدول زیر نشان می دهد، معامله گران چینی به طور انحصاری از تتر برای تجارت با بیت کوین استفاده می کنند، در حالی که معامله گران در ژاپن و کره جنوبی عمدتاً از ارزهای ملی مربوطه استفاده می کنند.

تتر در چین

تتر در چین

این ارقام با داده های قبلی در مورد استفاده از تتر مطابقت دارد.

در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۹، چین ۶۲ درصد از کل استفاده از تتر در سراسر جهان را به خود اختصاص داده است.

با توجه به اینکه مطالعه Chainalysis بالا افزایش استفاده از Tether چینی را در “طی چند ماه گذشته” نشان می‌ دهد، این درصد احتمالاً تا سه ماهه دوم ۲۰۲۰ بیشتر خواهد بود.

تتر در چین

تتر در چین

سوال این است: چرا تتر در چین غول پیکر است؟

مهمترین دلیل این امر این است که دولت چین در اواخر سال ۲۰۱۷ مبادلات مستقیم یوان را برای ارزهای دیجیتال ممنوع کرد.

با این حال، افراد چینی هنوز هم می توانند ارزهای رمزنگاری شده را با ارزهای دیجیتال معامله کنند، بنابراین اکنون از تتر به عنوان جایگزینی برای یوان استفاده می کنند.

همچنین ممکن است که تتر به طور فزاینده ای برای فرار از کنترل سرمایه چین بر دلار آمریکا مورد استفاده قرار گیرد.

در چین، شما می توانید هر سال حداکثر ۵۰۰۰۰ دلار به خارج از کشور انتقال دهید.

Chainalysis معتقد است که در چین، تتر برای دور زدن این قانون استفاده می شود و تقاضا برای تتر در نتیجه ضربه زدن به اقتصاد و ارز چین از جنگ های تجاری (و همه گیری ویروس کرونا) افزایش یافته است.

حل مشکلات ناشی از محدودیت ها، تورم و کنترل سرمایه

در حالی که چین قطعاً از نظر حجم استفاده از تتر، پیشتاز است، تتر بخش قابل توجهی از معاملات ارزهای دیجیتال در مناطق دیگر را تشکیل می دهد.

تتر در جهان

تتر در جهان

اروپای شرقی، آسیای مرکزی و جنوبی، آمریکای لاتین و خاورمیانه نیز شاهد سطح بالایی از استفاده از استیبل کوین هستند.

باز هم، به احتمال زیاد تتر در هر چهار منطقه، سهم عمده ای از بازار استیبل کوین را به خود اختصاص داده است.

و دوباره، تتر در این مناطق به دلایل بسیار مشابه که در بالا گفتیم، استفاده می شود.

در خاورمیانه، کشورهای متعددی – مانند عربستان سعودی، اردن، ایران – ممنوعیت های بانکی اعمال شده است، به این معنی که بانک ها از پذیرش یا ارسال ارز فیات به یا از صرافی های رمزنگاری منع شده اند.

برخی از کشورهای خاورمیانه مانند لبنان نیز کنترل سرمایه را اعمال کرده اند، بنابراین ممکن است دوباره تقاضا برای تتر افزایش یابد.

همچنین عملکرد این کشورها در فروش تتر نیز می تواند خیلی از معادلات بازار ارز را جابجا نماید.

همچنین آماری بسیار مشابه در آمریکای لاتین، آسیای مرکزی/جنوبی و اروپای شرقی را نشان می دهد.

در آرژانتین، کنترل سرمایه و تورم فوق العاده مردم را به سمت بیت کوین و همچنین تتر سوق می دهد، در حالی که در حال حاضر کنترل سرمایه در اوکراین، قزاقستان و ترکمنستان وجود دارد.

فیلیپ بونلو، مدیر تحقیقات Grayscale، در گفتگو با Chainalysis برای اهداف گزارش خود، گفت: به نظر می رسد که کاربران در بسیاری از مناطق از استیبل کوین ها برای دسترسی به دلار آمریکا برای پرداخت حقوق و دستمزد بین مرزی، حواله و فرار سرمایه از ارزهای محلی استفاده می کنند.

جرم و جنایت و پولشویی

ظهور تتر تنها محصول قوانین محدودکننده ارزهای دیجیتال و ترکیب کنترل سرمایه با تورم نیست.

همچنین این احتمال وجود دارد که بخش کوچکی از تقاضا برای تتر از جانب مجرمانی باشد که از تتر به عنوان بخشی از فرآیندهای پولشویی خود استفاده می کنند.

گزارش ۲۰۲۰ Crypto Crime Chainalysis نشان داد که حداقل ۲.۸ میلیارد دلار بیت کوین از مجرمان به صرافی های رمزنگاری منتقل شده است که بیش از ۵۰ درصد آن به Binance و Huobi می رسد.

به گفته Chainalysis، این فرآیند عمدتاً توسط معامله‌ گران خارج از بورس (OTC) کمک می‌ شود، که بیت‌ کوین را از مجرمان می‌ گیرند و اغلب آن را با تتر در صرافی‌ های ارز دیجیتال مبادله می‌ کنند.

به عبارت دیگر، آمار استفاده از تتر در پولشویی نیز ممکن است واقعاً زیاد باشد و حتی می تواند چندین میلیارد دلار در جهان ارزش داشته باشد.

پس باید در هنگام خرید تتر خیلی دقت کرد که از سایت معتبری همانند تترفا در ایران خرید را انجام دهیم.

در هر صورت، واضح است که اهمیت روزافزون تتر در کریپتو کمتر بازتابی از نقاط قوت آن است و بیشتر بازتابی از وضعیت حقوقی تجارت ارزهای دیجیتال در کشورهای مختلف و همچنین شرایط اقتصادی کشورهایی است که تتر در آنها محبوب است.

به این ترتیب، ما باید انتظار داشته باشیم که تا زمانی که تجارت کریپتو در برخی کشورها ممنوع است، محبوب بماند و تا زمانی که افراد در این کشورها بخواهند ثروت خود را به دور از تضعیف ارزهای ملی انتقال دهند.

جمع بندی

همانطور که گفتیم تتر Tether یکی از انواع ارزهای دیجیتال پایدار است.

این ارز با داشتن امنیت بالا، ثبات قیمت و پشتوانه ارزی، اصالت، نقل و انتقال آسان، نقد شوندگی سریع با کارمزد اندک، قابلیت استفاده در خریدهای خُرد تا دقت یک سنت و … حرف های زیادی برای گفتن در بازار ارزهای دیجیتالی دارد.

همچنین با آمار نشان دادیم در بسیاری از کشورها به دلیل ممنوعیت های بانکی که دارند استفاده از تتر بسیار محبوب است.

کد خبر: ۱۷۷٬۳۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha