۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۰
اشتغالزایی بخش کشاورزی برای ۹۰۹ نفر در استان ایلام
رئیس جهاد کشاورزی ایلام خبر داد؛

اشتغالزایی بخش کشاورزی برای ۹۰۹ نفر در استان ایلام

ایلام- عموزاده، رئیس جهاد کشاورزی ایلام از اشتغالزایی بخش کشاورزی برای ۹۰۹ نفر در استان ایلام طی سال جاری خبر داد.

آذرنوش عموزاده در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار کرد: کشاورزی مهمترین بخش اشتغالزایی در استان ایلام به شمار می رود، در همین راستا در سال جاری تعهد سازمان جهادکشاورزی استان ایلام در بخش اشتغال ۷۹۱ نفر بوده است.

وی گفت: در شش ماه نخست امسال برای ۹۰۹ نفر در بخش کشاورزی و صنایع تبدیلی و دامپروری شغل ایجاد شده که از رشد ۱۱۵ درصدی برخوردار است.

عموزاده افزود: قرار است تا پایان سال برای یک هزار و ۶۲۲ نفر در بخش کشاورزی استان شغل ایجاد شود که تحولی عظیم در کاهش نرخ بیکاری استان دارد.

رئیس جهاد کشاورزی ایلام با اشاره به اولویت های جهاد کشاورزی برای توسعه طرح های کشاورزی برای اشتغال گفت: توسعه باغات، گیاهان دارویی و مجتمع های گلخانه ای در اراضی مستعد ملی در سالجاری با توجه به برنامه ی ابلاغی وزارت توسط مدیریت باغبانی و اداره کل منابع طبیعی استان انجام می شود.

وی افزود: بررسی همه جانبه الگوی کشت، بافت خاک، کیفیت آب توسط متخصصان و مراکز تحقیقاتی در زیر بخش های باغبانی امری حیاتی است و ریل بندی بخش باغبانی استان را به مسیری منطقی هدایت می کند.

کد خبر: ۱۷۷٬۳۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • ارکان IR ۲۰:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۷
      0 0
      من ایلامیم و از شهرستان دره شهر .. چرا باید دروغ این روئسا را باور کرد..‌ کدام اشتغال ؟آیا میدانی با ندانمکاری یکی مثل مم را چهار سال است بدون هزارتومن درآمد و بدون کوچکترین کمکی و با هزینه های که گفتید ما می‌دهیم ما را بدهکار عالم و آدم کرده اید ؟ چرا با من کشاورز مناظره تلوزیونی نمی‌کنید؟ رئیس پر ادعا؟؟؟؟
    • صباح کریمی مهران GB ۰۷:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
      0 0
      انصافاجهادکشاورزی یکی ازبهترین ومردمی ترین نهادهابوده بنده به نوبه خوداززحمات پرسنل زحمت کش جهادکشاورزی مهران وایلام تشکرمی کنم بامرامها