۶ مهر ۱۴۰۱ - ۰۰:۴۸
 خطر فقر برای افراد بالای ۶۵ سال در آلمان

خطر فقر برای افراد بالای ۶۵ سال در آلمان

یک نفر از هر شش فرد مسن آلمانی در خطر فقر قرار دارد.

به گزارش بازار، گروه رسانه‌ای روزنامه فونکه دریافته است که تعداد زیادی از شهروندان بالای ۶۵ سال، کمتر از ۶۰ درصد درآمد متوسط ‌را دارند. بر اساس مطالعه اداره آمار فدرال که توسط گروه رسانه‌ای آلمانی فونکه منتشر شده، حدود یک نفر از هر شش فرد آلمانی بالای ۶۵ سال در خطر فقر قرار دارد.

نرخ خطر فقر برای افراد بالای ۶۵ سال از ۱۴.۷ درصد به ۱۷.۴ درصد بین سال‌های ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۱ افزایش یافته است. در این گزارش ذکر شده که تقریباً یک نفر از هر شش نفر بالای ۶۵ سال در آلمان در خطر فقر قرار دارد، به این معنی که کمتر از ۶۰ درصد از درآمد متوسط ‌را در اختیار دارند.

بر اساس این یافته، زنان مسن بیشتر در خطر فقر هستند. نرخ خطر فقر برای زنان بالای ۶۵ سال، ۱۹.۳ درصد بود در حالی که برای مردان ۱۵.۱ درصد بود. در پاسخ به این یافته ها، جناح چپ بوندستاگ خواستار مداخله دولت شد. حقوق بازنشستگی پایدار صدراعظم یک افسانه است. دیتمار بارتش، رهبر پارلمانی به روزنامه فونکه گفت: فقر در دوران پیری در حال افزایش است.

او درخواست حزبش برای حداقل دریافتی بازنشستگی ۱۲۰۰ یورویی را تکرار کرد و هشدار داد که ممکن است افزایش شدید قیمت انرژی در زمستان بسیاری از سالمندان آلمانی را فقیر کند. آلمان با تورم بی سابقه‌ای دست و پنجه نرم می‌کند که در ماه آگوست به ۸.۸ درصد رسید که بالاترین سطح در ۵۰ سال اخیر است. علی رغم اقدامات امدادی، قیمت انرژی نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۵.۶ درصد افزایش و قیمت مواد غذایی ۱۶.۶ درصد افزایش یافت و برای ششمین ماه متوالی شتاب گرفت.

کد خبر: ۱۷۷٬۳۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha