۶ مهر ۱۴۰۱ - ۰۰:۴۷
تاثیر عضویت ایران در سازمان شانگهای بر افزایش درآمد شرکت‌های بورسی
کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد

تاثیر عضویت ایران در سازمان شانگهای بر افزایش درآمد شرکت‌های بورسی

کارشناس بازار سرمایه گفت: عضویت ایران در سازمان همکاری شانگهای، می‌تواند موجب تسهیل روند مبادلات تجاری و افزایش درآمد شرکت‌های بورسی شود.

به گزارش بازار، فرهنگ حسینی در خصوص عضویت ایران در سازمان همکاری شانگهای و تاثیر آن بر بورس، اظهار کرد: پیوستن ایران به شانگ‌های می‌تواند آثار مالی مختلفی داشته باشد. در حال حاضر نیمی از مبادلات تجاری ایران در واردات و صادرات با کشورهای عضو این پیمان یعنی چین و هند است. فعالیت صادراتی عمده شرکت‌های بورسی، در حوزه‌ی مواد پالایشی، پتروشیمی، فلزی و معدنی است. در حقیقت عضویت ایران در شانگهای، می‌تواند باعث تسهیل در روند مبادلات و مقررات برای واردات محصولات و افزایش درآمد شرکت‌های بورسی در این حوزه می‌شود.

این کارشناس بازار سرمایه درباره اینکه عضویت در شانگ‌های چگونه بر بازار سرمایه ایران تاثیر می‌گذارد، گفت: در شرایط فعلی، روسیه به صادرات نیاز دارد و یکی از کریدورها می‌تواند کریدور شمال به جنوب ایران باشد. در این حالت، شرکت‌هایی که عملیات بندری انجام می‌دهند و شرکت‌های حمل و نقل دریایی ایران، می‌توانند از این موقعیت استفاده کنند و درآمد خوبی داشته باشند. در نتیجه شرکت‌های بزرگ، بنادر و کشتیرانی‌های اصلی ایران که در بازار سرمایه پذیرفته شدند، مورد داد و ستد قرار می‌گیرند.

وی افزود: هماهنگی‌ها و پیمان‌ها در شرق به عنوان پیمان‌های پولی شکل می‌گیرد. در حال حاضر ارز برخی از کشورهای شانگ‌های به یک ارز جهانی تبدیل شده و وزن قابل توجهی در سبدهای اصلی دنیا پیدا کرده که می‌تواند مبادلات با این ارزها صورت بگیرد و در نتیجه موجب تسهیل مبادلات بین المللی ایران در بخش صادرات شود.

کد خبر: ۱۷۷٬۳۶۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha