۵ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۹
توزیع ۷۰۰ تن مرغ در بازار استان ایلام
رئیس جهاد کشاورزی ایلام خبر داد؛

توزیع ۷۰۰ تن مرغ در بازار استان ایلام

ایلام- رئیس جهاد کشاورزی ایلام از توزیع ۷۰۰ تن مرغ در بازار استان ایلام برای تنظیم بازار خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی ایلام، آذرنوش عموزاده اظهار کرد: در فروردین ماه سال جاری ۶ درصد کاهش جوجه ریزی و در اردیبهشت ۶.۵ درصد افزایش جوجه ریزی در سطح مرغداری های استان داشته ایم.

وی گفت: خوشبختانه با اقدامات انجام شده کمبود مرغ در استان نداریم، همین الان بیش از نیاز استان جوجه ریزی داشته ایم، قیمت مرغ در استان تابع دو استان همجوار کرمانشاه و خوزستان است چرا که قیمت مرغ در این دو استان بیش از قیمت این محصول در استان ایلام است.

وی با بیان اینکه تنها استانی که در غرب کشور که مرغ کیلویی ۶۳ هزار تومان عرضه می شود استان ایلام است، گفت: یکی از راهکارها در حوزه کنترل قیمت مرغ این است که قیمت های مصوب را اعلام کنیم که نتیجه آن کاهش میزان جوجه ریزی است به این دلیل که قیمت برابر هزینه تمام شده برای مرغداری است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام یادآور شد: راهکار بعدی اعلام قیمت ها بر اساس عرضه و تقاضا است که در نهایت باعث افزایش جوجه ریزی می شود و قیمت متعادل را در بازار ایجاد می کند که این امر نیز نیازمند بازه زمانی دو تا سه ماهه بوده و در برخی مقاطع نیز شاهد افزایش قیمت مرغ در استان خواهیم بود.

عموزاده با بیان اینکه در راستای کنترل قیمت مرغ از ابتدای سال تا کنون۷۰۰ تن مرغ منجمد در بازار توزیع شده است، ابراز کرد: با توجه به قیمت مرغ در استان های همجوار، تلاش های زیادی می شود که مرغ زنده از استان ایلام به دو استان خوزستان و کرمانشاه خارج شود.

وی با بیان اینکه میزان تولید مرغ در استان ایلام بر اساس میزان جوجه ریزی سه برابر میزان تقاضا در استان است، خاطرنشان کرد: باید تلاش کرد از خروج مرغ زنده به استان های همجوار جلوگیری کرد.

کد خبر: ۱۷۷٬۳۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • ناجی جوزیان IR ۱۱:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۷
      0 0
      سلام،دیروز کیلویی بیش از 67000تومان خریدم