۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۵
لزوم پایان دادن به ادعاهای واهی علیه ایران
رییس سازمان انرژی اتمی تاکید کرد

لزوم پایان دادن به ادعاهای واهی علیه ایران

اسلامی، رییس سازمان انرژی اتمی در کنفرانس عمومی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: انتظار داریم که آژانس گزارش‌دهی، نظارت و راستی‌آزمایی خود را به صورت حرفه‌ای، بی‌طرفانه و مستقل‌تر انجام دهد.

به گزارش بازار، محمد اسلامی رییس سازمان انرژی اتمی ایران افزود: برنامه‌های توسعه‌ای جمهوری اسلامی ایران برای پیشرفت و گسترش عدالت با هدف دستیابی به توسعه پایدار است.

وی اضافه کرد: بر اساس سند جامع راهبردی توسعه صنعت هسته‌ای، توسعه تولید و کاربرد رادیوایزوتوپ‌ها، کاربرد گسترده پرتو در زمینه‌های سلامت، کشاورزی، محیط زیست و صنعت پیش‌بینی شده است.

اسلامی گفت: بر اساس برجام، طرف مقابل می‌بایست تحریم‌های ظالمانه غیرقانونی و موانع مرتبط با ازسرگیری همکاری‌ها و مراودات مالی، تجاری و اقتصادی ایران را حذف کند و ادعاهای واهی علیه برنامه‌ها و فعالیت‌های صلح‌آمیز ایران را خاتمه دهد ...

رییس سازمان انرژی اتمی ایران ادامه داد: آمریکا برخلاف خواست جامعه جهانی، مفاد برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد را نقض کرده و از این توافق خارج شده است.

اسلامی با اشاره به اینکه اقدامات جبرانی ایران در پاسخ به نقض تعهدات طرف‌های مقابل صورت گرفته است، گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره حامی اجرای کامل و غیرتبعیض‌آمیز معاهده اشاعه ندادن و موافقت‌نامه‌های جامع پادمان بوده است.

معاون رئیس جمهور افزود: مایلم روشن سازم که هیچ‌گونه فعالیت یا مواد هسته‌ای اعلام نشده در ایران وجود ندارد و تمام اتهامات صرفا مبتنی بر اطلاعات ساختگی و نادرست رژیم غاصب صهیونیستی است و آژانس باید از اتکا به اطلاعات بی‌اساس از طریق منابع غیرقابل اعتماد دوری کند.

کد خبر: ۱۷۷٬۳۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha