۴ مهر ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۱
بهره گیری از توان حداکثری مرز «اینچه برون» نیازمند تعریف مزیت های چند بُعدی است
در گفتگو با بازار؛

بهره گیری از توان حداکثری مرز «اینچه برون» نیازمند تعریف مزیت های چند بُعدی است

گرگان- مبصری، عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی گرگان گفت: برای برخورداری از ظرفیت حداکثری مرز اینچه برون در ترانزیت کالا باید مزیت های چند بعدی و عملیاتی برای این منطقه پیش بینی شود.

رضا مبصری در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: برای رونق اینچه برون نباید تعلل کنیم زیرا سایر رقبای اینچه برون مانند سرخس و بندر امیرآباد به سبب برخورداری از زیرساخت های مطلوب تر در جذب ترانزیت موفق تر عمل می کنند.

عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی گرگان گفت: تعبیه زیرساخت های لازم در بخش تخلیه و بارگیری کالا و توسعه باراندازهای غلات، مواد معدنی و سایر کالاها در کنار اعمال تخفیف در حقوق گمرکی ورودی از جمله راهکارهایی است که می تواند مزیت های اینچه برون را افزایش دهد.

وی افزود: در حال حاضر زیرساخت های بندر امیرآباد بدون کمتری اطاله وقت، می توانند فرآیند تخلیه پنج هزار تن غلات از کشتی را فراهم کنند؛ فرآیندی که حداکثر در یک روز و با یک تعرفه گمرکی ترخیص می شود اما این مقوله در اینچه برون مطلوب نیست.

مبصری بیان کرد: روند تخلیه غلات در اینچه برون به صورت واگن به واگن و با حداکثر طرفیت ۶۰ تن انجام شده که در مجموع یک روز، فرصت تخلیه حداکثر ۵۰۰ تن (یک دهم امیرآباد) میسر می شود.

این فعال اقتصادی گفت: تسهیل و شتاب دادن به فرآیند تعویض بوژی، جابجایی و تخلیه سریع کالا و گره گشایی از بروکراسی گمرکی می تواند زمینه رونق اینچه برون را فراهم کند.

کد خبر: ۱۷۷٬۱۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha