۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۶
اضافه شدن ۱۴۱۵ کیلومتر راه روستایی به بخش زیرساخت‌های جاده‌ای کشور

اضافه شدن ۱۴۱۵ کیلومتر راه روستایی به بخش زیرساخت‌های جاده‌ای کشور

ساخت ۱۴۱۵ کیلومتر راه روستایی، ساماندهی حمل و نقل جاده‌ای و کنترل ناوگان بدون اسناد حمل از جمله عملکرد وزارت راه وشهرسازی در یک سال گذشته است.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، ساخت ۱۴۱۵ کیلومتر راه روستایی به بخش زیرساخت‌های جاده‌ای کشور، ساماندهی حمل و نقل جاده‌ای، کنترل ناوگان بدون اسناد حمل و راه‌اندازی خطوط اتوبوسی در مسیرهای ترکیه و عراق در آبان و ارمنستان از شهریور سال ۱۴۰۰ از جمله مواردی است که به منظور توسعه حوزه حمل و نقل جاده‌ای در دستور کار قرار گرفت.

پیگیری و هماهنگی‌لازم برای افزایش سهم کشور از ترانزیت منطقه و راه اندازی نرم افزار نوبت دهی مجازی (اپلیکیشن) برای به حداقل رساندن معطلی رانندگان و ناوگان در بندر امام از دیگر اقدامات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای است.

توسعه استفاده از سامانه‌های هوشمند از جمله WIM (توزین در حال حرکت)، دوربین‌های نظارتی و ... برای ساماندهی حمل و نقل جاده‌ای و کنترل ناوگان بدون اسناد حمل و ... از دیگر اقداماتی است که این سازمان در مدت زمان یاد شده در کارنامه فعالیت‌ها و دستاوردهای خود به ثبت رسانده است.

سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همچنین اقداماتی را برای مقابله با ویروس کرونا و کاهش تاثیر آن روی فعالیت‌های حمل و نقلی در دستور کار قرار داد.

اربعین امسال نیز همچون سال‌های گذشته مرزهای شش‌گانه شامل شلمچه، چذابه، مهران، خسروی، باشماق و تمرچین برای خروج زائران آماده شده‌اند، دو مرز میرجاوه و ریمدان در شرق کشور نیز برای تردد زائران پاکستانی در نظر گرفته شد و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ارتقای امنیت راه‌ها و تسهیل تردد زائران را عهده‌دار بود.

این سازمان همچنین برای جابه‌جایی کالا و مسافر اقداماتی از قبیل مدیریت حمل کالاهای اساسی از بنادر کشور، امکان صدور بارنامه برای حمل کالاهای اساسی از مبادی بنادر امام، بندر عباس و بندر چابهار را در شرکت‌های حمل و نقل کالا در کشور در دستور کار قرار داد.

همچنین در ۱۲۹ کیلومتر آزادراه، ۵۵۱ کیلومتر بزرگراه، ۱۸۴ کیلومتر راه اصلی، یکهزار و ۴۱۵ کیلومتر راه روستایی به بخش زیرساخت‌های جاده‌ای کشور افزوده شده است. سهم جابه‌جایی مسافر در بخش جاده‌ای ۱۲۱ میلیون نفر، حمل و نقل باری ۴۹۱ میلیون تن و میزان ترانزیت جاده‌ای ۹ میلیون و ۴۰۰ هزارتن بوده است.

در این بازه زمانی هشت هزار و ۵۰۰ دستگاه کامیون در سال گذشته نوسازی شده، ۲۲۴ نقطه پرحادثه اصلاح و ۷۳ هزار کیلومتر خط کشی راه‌ها نیز انجام شده است.

کد خبر: ۱۷۷٬۱۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha