۳ مهر ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۱
هشدار وزارت منابع آبی عراق درباره ادامه موج خشکسالی

هشدار وزارت منابع آبی عراق درباره ادامه موج خشکسالی

وزارت منابع آبی عراق درباره ادامه موج خشکسالی در این کشور هشدار داد.

به گزارش بازار، علاء الحدیدی گزارشگر شبکه تلویزیونی الاتجاه گزارش داد همزمان با بحران شدید سیاسی در عراق، بحران‌های قدیمی و جدیدی، خودنمایی می‌کند که مردم را در این سرزمین بین النهرین تهدید می‌کند. وزارت منابع آبی عراق اعلام کرد بیش از ۵۰ درصد از ذخایر آب‌های شیرین زیرزمینی این کشور در فصل تابستان گذشته، مصرف شد.

این سازمان درباره آسیب دیدن مخازن راهبردی این آب‌های مناسب برای کشاورزی در صورت ادامه کمبود منابع آبی به علت کمبود بارندگی و کاهش میزان ورود آب به رودخانه ها، هشدار داد. بحران خشکسالی در عراق که باعث ادامه برداشت از آب‌های زیرزمینی می‌شود، پیامدهای نگران کننده‌ای بر بخش کشاورزی دارد.

بر اساس سند رسمی وزارت منابع آبی عراق، این کشور وارد چهارمین سال پیاپی خشکسالی شده است.

در حالی که عراق با خطر خشکسالی و رسیدن به نقطه بدون بازگشت در زمینه منابع آبی مبارزه می‌کند، تحقق راه حل‌هایی مانند افزایش ورود آب از کشورهای سرچشمه رودخانه‌ها عملی به نظر نمی‌رسد. ترکیه در آخرین موضع گیری خود درباره این بحران، همچنان اجرای قوانین بین المللی را رد می‌کند و در تفسیر خود از این قوانین می‌گوید دو رودخانه دجله و فرات، رودخانه‌های بین المللی نیستند تا توافقنامه‌های بین المللی درباره آن‌ها صادق باشد.

ترکیه به طرح‌های آبرسانی و احداث سدها بدون در نظر گرفتن پیامد آن بر زندگی مردم کشورهای همسایه، ادامه می‌دهد.

کد خبر: ۱۷۷٬۰۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha