۴ مهر ۱۴۰۱ - ۰۰:۳۱
تورم بی سابقه در کره جنوبی

تورم بی سابقه در کره جنوبی

تورم بی سابقه در کره جنوبی به شدت در حال آسیب زدن به طبقه کم درآمد در این کشور است.

به گزارش بازار، شبکه خبری آریرانگ کره جنوبی گزارش داد: بهای مصرف کننده از خرید اقلام خوراکی ضروری خانوارها گرفته تا خوردن غذا در رستوران‌ها طی ماه‌های اخیر در کره جنوبی به شدت افزایش یافته است. این تورم و افزایش قیمت‌های محصولات غذایی در آستانه فصل تهیه کیمچی غذای اصلی و پرمصرف مردم کره جنوبی شدت گرفته است. لی راهیون خبرنگار ما برای شنیدن مستقیم حرف‌های مردم به خیابان‌ها رفته است.

خبرنگار این شبکه گفت: هزینه میانگین خوردن غذا در بیرون از منزل تقریبا چقدر است؟

هان جین کیونگ، شهروند کره جنوبی جویای کار گفت: من بیش از ۱۶ هزار ون برای خرید یک وعده غذا هزینه می‌کنم.
این شهروند در پاسخ این سئوال که آیا در مقایسه با گذشته قیمت‌ها تغییر کرده است؟ گفت: بله فکر می‌کنم در مقایسه با قبل قیمت‌ها دو برابر شده است.

یک شهروند دیگر کره جنوبی فارغ التحصیل دانشگاه گفت: فکر می‌کنم قیمت قهوه به شدت سر به فلک کشیده است و در برخی کافه‌ها هر فنجان قهوه حدود ۷ هزار ون قیمت دارد.

تقریبا قیمت‌های همه محصولات غذایی به شدت افزایش یافته است و بسیاری از مردم از افزایش شدید هزینه‌های غذا خوردن در خارج از خانه شکایت دارند. بسیاری نیز می‌گویند افزایش قیمت‌ها موجب شده است از خرید برخی از اقلام ضروری خوراکی صرف نظر کنند. کدام مواد غذایی در مقایسه با قبل گرانتر شده اند؟

شهروند کره جنوبی در پاسخ گفت:‌ هر بار که برای خرید به فروشگاه می‌روم، با قیمت‌های جدیدی روبرو می‌شوم.

یک شهروند دیگر کره جنوبی نیز گفت: فکر می‌کنم وقتی قیمت‌ها افزایش می‌یابد بیش از همه قیمت کیمچی بالا می‌رود. چطور می‌خواهند این افزایش قیمت را مهار کنند؟ مواد مورد نیاز برای درست کردن کیمچی به شدت گران شده است فکر می‌کنم که مجبور شوم کیمچی آماده بخرم تا اینکه خودم در خانه درست کنم.

تورم عده زیادی را تحت تاثیر قرار داده است با این حال گروه‌های کم درآمد به شدت از تورم آسیب دیده اند. این‌ها بسته‌های غذایی هستند که قرار است بین خانوارهای کم درآمد تقسیم شود. غذاهای مغذی مانند این‌ها به شدت گران شده اند و تورم موجب شده است تغذیه سالم برای افراد کم درآمد به شدت دشوار شود.

یک شهروند کره جنوبی گفت: درآمد من صفر است و چاره‌ای ندارم جز اینکه کمتر از گذشته برای خرید اقلام ضروری خوراکی به فروشگاه بروم. قیمت‌ها به شدت در حال افزایش است و من باید محتاطانه پول خود را خرج کنم چرا که وقتی درآمدی وجود نداشته باشد شرایط بسیار وحشتناک است.

کیم سون گیر پیرمرد هشتاد و یک ساله کره‌ای مجبور است که هر چه زودتر خانه خود را ترک کند چرا که خانه اش در منطقه احیای بافت فرسوده قرار دارد حالا در شرایطی که قیمت‌ها به طور روزانه افزایش می‌یابد اوضاع برای وی به شدت دشوارتر شده است.

یک شهروند کره جنوبی گفت: دولت هیچ حمایت مالی از ما نمی‌کند. همه پولی که می‌گیرم حقوق بازنشستگی من و سود سهامی است که قدیم خریداری کرده بودم.

یک مسئول صلیب سرخ کره جنوبی گفت: افزایش قیمت‌ها بار سنگینی بر دوش این نهاد گذاشته است.

چو مین کیو، رییس مرکز خدمات صلیب سرخ منطقه جونگ بو گفت: ما نمی‌توانیم حجم کمک‌های غذایی خود را کاهش دهیم با این حال قیمت اقلام مورد نیاز غذایی به شدت در حال افزایش است، به همین دلیل تلاش کردیم بتوانیم کمک‌های بیشتری جمع آوری کنیم با این حال با توجه به افزایش هزینه‌های زندگی خیرها کمتر کمک می‌کنند ما واقعا برای کمک به افراد نیازمند باید کمک‌های بیشتری جمع آوری کنیم.

افزایش قیمت کالاهای مصرفی بیشترین آسیب را به طبقه کم درآمد زده است. دولت باید شرایط بغرنجی که این افراد در آن به سر می‌برند را مد نظر داشته باشد و شرایط را تحت کنترل خود بگیرد.

کد خبر: ۱۷۷٬۰۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha