۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۱
لبنیات باز هم گران می شود!؟
به دنبال افزایش قیمت نهاده های دامی بررسی شد

لبنیات باز هم گران می شود!؟

نعمتی، رئیس هیئت مدیره اتحادیه سراسری دامداران گفت: افزایش قیمت نهاده های دامی منجر به افزایش قیمت تمام شده شیر خواهد شد.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، حسین نعمتی رئیس هیئت مدیره اتحادیه سراسری دامداران اظهار داشت: ذرت دامی، جو و کنجاله سویا سه قلم از نهاده های دامی پرمصرف در صنعت دامپروری و صنعت طیور به شمار می روند.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه سراسری دامداران افزود: این نهاده ها با ارز دولتی وارد می شوند و به همین خاطر وزارت صمت و جهاد کشاورزی در این حوزه دخیل هستند و تامین ارز آن ها بر عهده بانک مرکزی است.

وی کاهش عرضه نهاده های دامی را ناشی از عدم تأمین ارز دانست و گفت: این مسئله باعث دپوی نهاده های دامی در انبارهای بنادر و عدم ترخیص آن ها شده است.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه سراسری دامداران تصریح کرد: افزایش قیمت نهاده های دامی منجر به افزایش قیمت تمام شده شیر خواهد شد و از آنجایی که دامدار تا یک اندازه ای می تواند این ضرر را تحمل کند لذا بعد از آن قیمت ها بالا خواهد رفت.

در ادامه برنامه "صبح و گفتگو"، باکری در رابطه با تاثیر این موضوع بر صنایع لبنی بیان کرد: اگر دامداران در تأمین نهاده های دامی با مشکل مواجه شوند و با قیمت های بالاتری مجبور به تامین شوند قطعاً در بهای تمام شده شیر خام اثر خواهد گذاشت و منجر به افزایش قیمت محصولات لبنی خواهد شد.

دبیر انجمن صنایع لبنی ایران در مصاحبه با رادیو گفت و گو، گفت: ستاد تنظیم بازار و سازمان حمایت باید شرایط فعلی را بررسی کنند و بر مبنای آن، اصلاح قیمت ها را انجام دهند.

کد خبر: ۱۷٬۷۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha