۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۴
الگویی که به کشت نرسید
تاخیر در اعلام الگوی کشت؛

الگویی که به کشت نرسید

تکرار وعده‌های وزارت جهاد کشاورزی در اعلام و اجرای الگوی کشت، و تعرفه های جدید صادرات جالیزی ها همچنان ادامه دارد.

به گزارش بازار، براساس تبصره ۸ قانون بودجه، و وعده وزیر جهادکشاورزی، الگوی کِشت و تعرفه‌های جدید صادرات محصولات جالیزی، باید تا پایان شهریور ماه اعلام می‌شُد. آزادی خواه، عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت، «بدون الگوی کشت و کاهش جذابیت صادراتِ محصولات جالیزی، خودکفایی در محصولات اساسی، به خطر خواهد افتاد.»

ساداتی نژاد که در سوم شهریور ماه ۱۴۰۰ به سمت وزیر پیشنهادی وزارت جهادکشاورزی به مجلس شورای اسلامی معرفی شده بود، درباره الگوی کشت گفت.

ساداتی نژاد در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اجرای الگوی کشت، یکی از مواردی که باید برای همیشه حل کرد. در همه برنامه‌ها و همچنین برنامه ششم، وزارت جهاد کشاورزی موکلف به اجرای الگوی کشت شده است.

این وعده در ۹ ماه بعد، در ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ همچنان تکرار شد؛ ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی که برای افتتاح پارک علم و فناوری کشاورزی و منابع طبیعی در استان البرز حضور یافته بود، باز هم وعده اجرای الگوی کشت را تکرار کرد.

ساداتی نژاد اذعان کرد: بر اساس قانون بودجه ۱۴۰۱، وزارت جهاد کشاورزی موکلف به اعلام و اجرای الگوی کشت تا پایان شهریور است و از تعرفه و عوارض بر صادرات محصولات جالیزی خبر داد.

شهریور امسال که به نیمه رسیده بود، وزیر جهاد کشاورزی مجددا بر این تکلیف قانونی تاکید کرد.

ساداتی نژاد اذعان کرد: شروع فصل کشت تقریبا از اواخر شهریور ماه است. وزرات جهاد کشاورزی نیز براساس قانون، الگوی کشت را به استان‌ها ابلاغ خواهد کرد.

درحالیکه با شروع فصل زراعی و آغاز پاییز، کشاورزان همچنان در انتظار اعلام و ابلاغ الگوی کشت و تعرفه صادراتی محصولات جالیزی هستند.

قانون بودجه هم دولت را مکلف به اعلام الگوی کشت و تعرفه محصولات جالیزی تا پایان شهریور ماه کرده بود.

آزادی خواه، عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی نیز تاکید کرد: قانونی که مجلس شفاف تبیین کرده، و ابلاغ شده است، می‌بایست در نیمه اول سال تعیین تکلیف بشود و در نیمه دوم اجرا شود، این هنوز نشده است.

حالا باز هم محمد قربانی معاون برنامه ریزی و اقتصادی وزرات جهاد کشاورزی به تکرار وعده‌های پیشین پرداخت و ابلاغ الگوی کشت و تعرفه صادراتی محصولات جالیزی را به نیمه مهر ماه موکول کرد.
قربانی معاون برنامه ریزی و اقتصادی وزرات جهاد کشاورزی گفت: الان الگوی کشت و سیاست‌های پشتیبان ما آماده است. پیش بینی ما این بود که در این هفته - الگوی کشت- اعلام می‌شد، اما به علت تعطیلاتی که در این هفته داریم؛ در نهایت، تا دو هفته آینده اعلام خواهد شد.

کد خبر: ۱۷۷٬۰۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha