۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۰
عوارض بالا مانع صادرات دام سنگین

عوارض بالا مانع صادرات دام سنگین

رییس انجمن صنفی گاوداران ایران گفت: باوجود تلاش دولت برای آزادسازی صادرات دام زنده در حمایت از تولیدکنندگان دام، تعیین عوارض بالا مانع صادرات دام سنگین است.

به گزارش بازار، سید احمد مقدسی رییس انجمن صنفی گاوداران ایران افزود: از زمان ابلاغ بخشنامه صادرات دام زنده تاکنون عملا دام سنگینی صادر نشده است، اکنون عوارض صادرات برای هر کیلوگرم دام سنگین ۱۶ هزار و ۷۰۰ تومان تعیین شده که این مبلغ برای صادرکنندگان، صرفه اقتصادی ندارد، زیرا برای یک راس دام ۵۰۰ کیلوگرمی باید پنج میلیون تومان عوارض خروج بپردازند که منطقی نیست.

عوارض بالا مانع صادرات دام سنگینمقدسی با اعلام اینکه پیش از این، چنین عوارضی برای صادرات دام زنده اعمال نشده بود، گفت: این عوارض در بودجه سال ۱۴۰۱ توسط مجلس تصویب شده است بنابراین امکان حذف آن وجود ندارد مگر اینکه سران سه قوه در این خصوص تصمیم گیری کنند.

رییس انجمن صنفی گاوداران ایران، حذف این عوارض را زمان بر دانسته و تاکید کرد: انتظار می‌رود دولت و مجلس برای رفع این مشکل و خروج دام‌های سنگین با وزن بالا از کشور تدبیری بیندیشند.

۳۰ مردادماه سال ۱۴۰۱ بخشنامه صادرات دام زنده به گمرکات ابلاغ شد و بر اساس این شیوه نامه، تعرفه صادرات هر کیلوگرم گوساله ۱۶ هزار و ۷۰۰ تومان و هرراس گوسفند حدود ۵۰ هزار تومان است.

کد خبر: ۱۷۷٬۰۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha