۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۰
چین به دنبال واردات پرتقال و کیوی ایران است

چین به دنبال واردات پرتقال و کیوی ایران است

رئیس جهاد کشاورزی مازندران گفت: طبق پیگیری‌های وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران و مسوولان ارشد استان، کشور چین بعد از پرتقال خواستار واردات کیوی از مازندران است.

به گزارش بازار، حسن عنایتی رئیس جهاد کشاورزی مازندران در نشست توسعه صادرات استان افزود: مذاکراتی برای صادرات محصولات کشاورزی از مازندران به کشورهای مختلف جهان در حال انجام است و چین اشتیاق خود را برای واردات پرتقال و کیوی از این استان نشان داده است.

چین به دنبال واردات پرتقال و کیوی ایران استعنایتی با اعلام این که ظرفیت تولید سالانه کیوی در استان مازندران حدود ۲۰۰ هزار تن است، گفت: در صورت تدوام تولید کیوی باکیفیت، روند افزایش صادرات این محصول دنبال خواهد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران ادامه داد: در سال زراعی گذشته با اتخاذ رویکردهای علمی درصدد تولید کیوی یک اندازه در استان بودیم و با بازدیدهایی که تجار کشورهای مختلف از باغات این استان داشتند، اکنون محصولات کشاورزی مازندران در صف صادرات به کشورهای مختلف جهان قرار گرفته و باید رعایت دستورالعمل‌های به روز جهان برای صادرات محصولات کشاورزی مازندران با جدیت در دستور کار تجار قرار گیرد و در این راستا فعالان اقتصادی دارای اهلیت و دارای مجوز از اتاق بازرگانی امکان فروش کیوی و پرتقال استان در خارج از کشور را خواهند داشت.

عنایتی با اشاره به این که ظرفیت صادرات یک میلیارد دلاری محصولات کشاورزی و دیگر کالاها از مازندران به چین فراهم شده، تصریح کرد: اکنون اراضی باغی دارای محصولات با کیفیت در مازندران برای صادرات پرتقال به چین شناسایی شده که با توجه به ضوابط بهداشتی و خواسته‌های طرف چینی برای صادرات این میوه اقدام خواهیم کرد.

گفتنی است، استان مازندران حدود ۴۶۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی و باغی دارد که در آن‌ها سالانه بیش از هفت میلیون تن محصول تولید می‌شود، این استان در تولید ۱۵ نوع از محصولات کشاورزی و باغی هم رتبه اول تا سوم کشور را دارد، ظرفیت این شرایط در حالی است که تغییر غیرمجاز کاربری اراضی کشاورزی و باغی در مازندران همچنان از چالش‌های مهم این استان محسوب می‌شود.

کد خبر: ۱۷۷٬۰۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha