۷ مهر ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۰
آئین نامه واردات خودرو خاصیتی ندارد| چراغ سبز خودروهای وارداتی به مافیا
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفتگو با بازار:

آئین نامه واردات خودرو خاصیتی ندارد| چراغ سبز خودروهای وارداتی به مافیا

لطف الله سیاهکلی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: آئین نامه واردات خودرو دقیقا در راستای فعالیت مافیای خودرو و بی توجهی به خواست میلیون ها انسان در کشور است.

لطف الله سیاهکلی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی بازار، در ارزیابی از اجرای قانون ساماندهی بازار خودرو بیان کرد: ما باید ابتدا بدانیم قانون برای چه امری در مجلس به تصویب می رسد. آیا قانون تصویب می شود که قانون باشد یا یک مشکلی را برطرف سازد؟

وی تاکید کرد: به واقع قانون برای حل مشکلات تصویب می شود و به مدیران کمک می کند که عمده مسائل را با ابزار قانون برطرف کنند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تاکید کرد: قانون ساماندهی بازار خودرو برای توجه به تولید داخل و تنظیم بازار ایجاد شده است. همچنین یک بخش از این قانون نیز به واردات خودرو اشاره دارد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه واردات خودرو در راستای تنظیم بازار اعمال می شود، بیان کرد: در غیر اینصورت واردات معنای خاصی ندارد چراکه وقتی ما تولید داخل داریم چرا باید واردات داشته باشیم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس بیان کرد: انجام واردات نشان می دهد که تولید داخل به اندازه کافی نیست و عرضه و تقاضا با هم همخوانی ندارد و باید واردات در کنار آن انجام شود.

این نماینده مجلس بیان کرد: البته واردات با نگاه تقویت تولید داخل هم رقم می خورد آنهم برای اینکه وقتی خودرویی به کشور وارد می شود، تکنولوژی آن هم وارد شود.

وی با بیان اینکه واردات خودرو می تواند قیمت خودرو در بازار را تنظیم کند، بیان کرد: همچنین این موضوع می تواند کیفیت خودروی داخل را ارتقا دهد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه متاسفانه آئین نامه واردات خودرو حائز موارد برشمرده در زمینه قیمت، کیفیت و ورود تکنولوژی نیست، بیان کرد: مسئولین در این آئین نامه تمرکز خود را بر خودروهای زیر ۱۰ هزار دلار گذاشته اند و خودروهای ۱۰ هزار دلار وارداتی به مانند برخی از خودروهای داخلی هستند که مقداری شکل و شمائل آنها تغییر کرده است.

وی تاکید کرد: وقتی که این خودروها وارد کشور می شوند، خودروساز داخلی می گوید که خودروهای من که از این خودروها بهتر است بنابراین حس رقابت به خودروساز داخلی دست نمی دهد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس بیان کرد: دومین نکته واردات این است که قیمت خودروهای داخلی را درست کند لذا وقتی که ما می آییم عوارض ورود و گمرکی را شناور تعیین می کنیم به نوعی می گوییم؛ این عدد دست من است و به محض اینکه ببینم خودروهای وارداتی می خواهد به قیمت خودروهای داخلی ضربه بزنند، عوارض را افزایش می دهم، یعنی قیمت خودروی ۲۰۰ میلیونی را ۷۰۰ میلیون می کنم.

وی ادامه داد: به نظر بنده آئین نامه واردات خودرو دقیقا در راستای فعالیت مافیای خودرو و بی توجهی به خواست میلیون ها انسان در کشور است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا امکان تغییر آئین نامه وجود دارد و یا خیر؟ گفت: بنده تذکر خود را در این بخش به مجلس داده ام و امیدوارم این آئین نامه تغییر کند چراکه خاصیتی ندارد.

کد خبر: ۱۷۷٬۰۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha