۱۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۲
ایجاد صنعت سبز با گازرسانی به صنایع همدان | سه شهرک صنعتی گازرسانی شد
مدیرعامل شرکت گاز استان همدان عنوان کرد:

ایجاد صنعت سبز با گازرسانی به صنایع همدان | سه شهرک صنعتی گازرسانی شد

همدان - محبی نظر، مدیرعامل شرکت گاز استان همدان بر اهمیت ایجاد صنعت سبز با گازرسانی به صنایع استان همدان تاکید کرد و گفت: گازرسانی به سه شهرک صنعتی از مهمترین اقدامات انجام شده در این حوزه است.

محمد صادق محبی نظر در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه از سال ۹۷ استان همدان به عنوان نخستین استان سبز در کشور معرفی شد و ۱۰۰ درصد خانوارهای شهری و ۹۹.۹ درصد خانوارهای روستایی استان همدان تحت پوشش گازرسانی هستند، اضافه کرد: یک هزار و ۷۴ روستای استان همدان و در واقع تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار از خدمات شرکت گاز استان برخوردار شده اند.

وی با بیان اینکه یک هزار و ۴۲ روستای زیر ۲۰ خانوار استان همدان گاز رسانی شده است، اضافه کرد: گازرسانی به هشت خانوار روستایی استان همدان در مراحل پایانی است.

محبی نظر یادآوری کرد: مقدار مصرف گاز امسال استان همدان حدود یک میلیارد و ۶۴۶ میلیون متر مکعب برآورد شده که نسبت به سال گذشته مصرف گاز استان ۱۴ درصد افزایش یافته است.

افزایش ۱۴ درصدی مصرف گاز نسبت به سال گذشته به دلیل اشتراک پذیری های جدید و رشد صنایع و واحدهای تولیدی است

وی در تکمیل صحبت قبل خود اضافه کرد: افزایش ۱۴ درصدی مصرف گاز نسبت به سال گذشته به دلیل اشتراک پذیری های جدید و رشد صنایع و واحدهای تولیدی است ضمن اینکه تعداد خانوارهای بهره مند گاز طبیعی در استان همدان ۴۵۱ هزار و ۹۷۹ خانوار و این آمارها مربوط به اواخرمردادماه سال جاری است.

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان در ادامه تعداد خانوارهای روستایی که از گاز طبیعی بهره مند شده اند را در حدود ۲۲۲ هزار و ۴۳۶ خانوار عنوان کرد و گفت: از شاخص های عملکردی شرکت گاز استان همدان بحث حجم‌ سوخت جایگزین است.

وی عنوان کرد: برهمین اساس گاز رسانی به واحدهای تولیدی که سوخت مایع مصرف می کنند باید در دستور کار قرار گیرد که تا کنون برای بیشتر این واحدها عملیات گاز رسانی انجام گرفته تا با مصرف گاز طبیعی از آلودگی ها جلوگیری شود.

وی در ادامه اضافه کرد: سال گذشته یک هزار و ۱۰۸ واحد صنعتی برای سوخت جایگزین به شرکت گاز معرفی شده اند و مرحله سوخت جایگزین ۶۰ درصد از این واحدها عملیاتی و نهایی شده است.

محبی نظر بابیان اینکه همدان اولین استان در کشور بود که پرونده گاز رسانی به شهرها و روستاها را بست و امیدواریم طی سال آینده گاز رسانی و جایگزینی انرژی پاک را به واحدهای صنعتی و تولیدی داشته باشیم، اضافه کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون ۹ هزار و ۸۵۴ کیلومتر خط پروژه گازرسانی در استان همدان اجرایی شده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان انشعابات شرکت گاز استان همدان را ۳۲۷ هزار و ۴۹۲ انشعاب عنوان کرد و گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تا به امروز چهار هزار و ۲۰۲ انشعاب در استان همدان نصب و راه اندازی شده است.

محبی نظر درادامه با عنوان اینکه در حوزه صنایع از سه هزار و ۸۲۰ مشترک صنعتی از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون حدود ۳۱۳ واحد صنعتی از گاز طبیعی بهرمند شده اند، گفت: در حوزه دانش بنیان، تفاهم نامه ای با دانشگاه صنعتی همدان منعقد شده که این انعقاد تفاهم جزو همکاری های علمی، پژوهشی و فناورانه محسوب می شود.

وی از قرارداد شرکت گاز با دانشگاه صنعتی که در مراحل پایانی و خاتمه قراردارد هم سخن گفت و اضافه کرد: صنعت گاز پشتوانه‌ای استوار برای استقلال و امنیت انرژی کشور است و گازرسانی نقش مهم و کاربردی‌ در کاهش آلاینده‌های زیست‌محیطی دارد.

از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون یک هزار و ۴۶۳ واحد تجاری گازرسانی شده است

محمد صادق محبی نظر بر اهمیّت ایجاد صنعت سبز با گازرسانی به صنایع استان تاکید کرد و بابیان اینکه گازرسانی به سه شهرک صنعتی از مهمترین اقدامات انجام شده در این حوزه است به توسعه گازرسانی در بخش‌های تجاری اشاره کرد و ادامه داد: در حال حاضر شرکت از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون یک هزار و ۴۶۳ واحد تجاری را گازرسانی کرده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان جایگاه‌های CNG را یکی از واحدهای اشتغال‌زا در کشور بیان کرد و گفت: به منظور تحقق اهداف اصل ۴۴ قانون اساسی و در چارچوب تبصره ۱۳، بخش دولتی در سالهای گذشته موظف به واگذاری بهره‌برداری و احداث جایگاه‌های سوخت CNG به بخش خصوصی شده است که در این راستا شرکت گاز استان همدان به یک واحد CNG جدید گازرسانی کرده است.

محبی نظر در پایان عنوان کرد: شرکت گاز استان همدان به ۱۲ واحد مذهبی گازرسانی کرده است.

کد خبر: ۱۷۶٬۹۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha