۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۱
حال خوب دریاچه ارومیه با اجرای پروژه های احیا به ارزش ۱۸۰۰ میلیارد تومان
معاون استاندار آذربایجان غربی مطرح کرد

حال خوب دریاچه ارومیه با اجرای پروژه های احیا به ارزش ۱۸۰۰ میلیارد تومان

ارومیه - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی گفت: در سال های اخیر با نگاه ویژه دولت و اجرای بیش از هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان پروژه و بارش های مناسب، دریاچه ارومیه در حال احیاست.

به گزارش خبرنگار بازار، آیدین رحمانی بعد از ظهر دوشنبه در جلسه ساماندهی زیر ساخت های سواحل دریاچه ارومیه که با هدف رونق گردشگری در ساحل این دریاچه و در محل استانداری آذربایجان غربی برگزار شد، با اشاره به حال خوب این دریاچه گفت: دولت تدبیر و امید نگاه ویژه ای به طرح احیای دریاچه ارومیه داشت که به لطف اجرای بیش از هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان پروژه احیاسازی و از سوی دیگر بارش های مناسب، این دریاچه در حال احیا است.

وی افزود: امیدواریم به زودی شاهد افزایش کامل آب دریاچه ارومیه و رسیدن آب آن به تراز آبی قبل از خشک شدن باشیم.

رحمانی در ادامه با اشاره به ظرفیت های ویژه گردشگری دریاچه ارومیه گفت: این دریاچه می تواند به یکی از قطب های گردشگری کشور تبدیل شود که در این راستا از میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان می خواهیم نسبت به تدوین طرح جامع گردشگری این دریاچه اقدام کند.

وی با بیان اینکه در اجرای این طرح پیوست های فرهنگی، اجتماعی و زیست محیطی باید مورد توجه قرار گیرند، گفت: برای بهره برداری کامل از قابلیت ها و پتانسیل های دریاچه ارومیه و کسب ثروت و ایجاد فرصت های جدید اشتغال در این منطقه، به دور از طرح های کوچک و زود گذر، این طرح باید هر چه زودتر تدوین و عملیاتی شود. 

کد خبر: ۱۷٬۶۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha