۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۷
پوند انگلیس به پایین‌ترین حد خود از سال ۱۹۸۵ رسید

پوند انگلیس به پایین‌ترین حد خود از سال ۱۹۸۵ رسید

واحد پول انگلیس بیش از هفت درصد ارزش خود را در عرض ۱۰ روز از دست داده است، اتفاقی که در باراز مبادلات ارزی بسیار نادر است.

به گزارش بازار، پوند پس از ارائه تدابیر بودجه‌ای در انگلیس که از سوی بازار بسیار پرهزینه تشخیص داده شد، به پایین‌ترین سطح تاریخ خود نزدیک شد.

ارزش هر پوند انگلیس روز جمعه برای نخستین بار از سال ۱۹۸۵ به یک و ۸۶۳ ده هزارم دلار سقوط کرد که فاصله چندانی با بالاترین رکورد که آن سال ثبت شد یعنی یک و ۵۲۰ ده هزارم دلار ندارد. واحد پول انگلیس بیش از هفت درصد ارزش خود را در عرض ۱۰ روز از دست داده است، اتفاقی که در باراز مبادلات ارزی بسیار نادر است.

دولت جدید انگلیس به نخست وزیری لیز تراس روز جمعه از رشته تدابیری برای احیای بودجه رونمایی کرد که در آن به ویژه تقبل کردن بخشی از قبوض انرژی خانوارها و صرف نظر از رشته افزایش مالیات‌ها پیش بینی شده است.

مجموعه این تدابیر احتمالا انگلیس را مجبور خواهد کرد که ۷۲ میلیارد پوند دیگر از بازارها استقراض کند، موضوعی که عاملان بازار را نگران می‌کند.

لری سامرز، وزیر خزانه داری اسبق آمریکا گفت: «با توجه به برگزیت، تاخیر بانک مرکزی انگلیس در افزایش نرخ‌های بهره خود و اکنون سیاستی که برای بودجه در پیش گرفته شده است، فکر می‌کنم انگلیس در تاریخ برای مدت مدیدی به عنوان یکی از بدترین مدیریت‌های اقتصاد کلان یک کشور بزرگ به ثبت خواهد رسید.» وی معتقد است که ارزش پوند به طور بالقوه به نرخی برابر با دلار می‌رسد.

جرج ساراولوس، تحلیلگر دویچه بانک نیز هشدار داد: «لیره استرلینگ (پوند) در خطر است.» وی افزود: «ارزش پوند در حالی سقوط می‌کند که نرخ‌های اوراق بدهی انگلیس افزایش می‌یابد، موضوعی که در یک اقتصاد توسعه یافته بسیار نادر است. ما نگرانیم که مشاهده کنیم اعتماد سرمایه گذاران به انگلیس به سرعت کاهش می‌یابد.»

کد خبر: ۱۷۶٬۸۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha