۳ مهر ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۶
ریزش دلار نیوزیلند به پایین ترین میزان ۲ سال اخیر در مقابل دلار آمریکا
تحلیل بازار فارکس؛

ریزش دلار نیوزیلند به پایین ترین میزان ۲ سال اخیر در مقابل دلار آمریکا

دلار نیوزیلند روز جمعه برای پنجمین روز متوالی ارزش خود را در برابر دلار آمریکا از دست داده و جفت ارز NZD/USD با سقوط ۱.۰۵ درصدی، به پایین ترین نرخ خود طی دو سال گذشته رسید.

به گزارش بازار، با تقویت بی سابقه شاخص دلار آمریکا در پی تصمیم مجدد فدرال رزرو برای افزایش ۰.۷۵ درصدی نرخ بهره بانکی در ماه سپتامبر، دلار نیوزیلند روز جمعه برای پنجمین روز متوالی ارزش خود را در برابر دلار آمریکا از دست داده و جفت ارز NZD/USD با سقوط ۱.۰۵ درصدی، به پایینترین نرخ خود طی دو سال گذشته رسید.

یکی از دلایل دیگر ریزش دلار نیوزیلند، افزایش ترس حاکم بر بازارهای جهانی در پی گسترده تر شدن تنش در اوکراین و درگیری آمریکا و چین بر سر مساله تایوان بوده که اقتصاد نیوزیلند را نیز تا حدی تحت تاثیر خود قرار داده است. دلار نیوزیلند آخرین بار در اوج همه گیری کرونایی سال ۲۰۲۰ به نرخ فعلی در برابر دلار رسیده بود که اکنون نیز ظاهرا در مسیر ریزشی مشابه سال ۲۰۲۰ قرار دارد.

پیش بینی نرخ جفت ارز NZD/USD

ریزش دلار نیوزیلند به پایین ترین میزان ۲ سال اخیر در مقابل دلار آمریکا

شکست حمایت ۰.۰.۵۹۲۳۷ (کمترین سطح ۱۶ آوریل ۲۰۲۰ و ۱۸ مه ۲۰۲۰) مسیر را به سمت حمایت ۰.۵۸۴۵۳ (کمترین سطح ۳ آوریل ۲۰۲۰) باز کرد. کندل روزانه فعال این پیوت را نقض کرده و برای تایید از بین رفتن این پیوت باید سطح قیمت فعلی یا پایین‌تر از آن را حفظ کند. اگر این اتفاق بیفتد، نقاط برداشت اضافی برای خرس‌ها در حمایت ۰.۵۶۹۷۸ (کم‌ترین سطح ۱۸/۲۴ مارس ۲۰۲۰) و ۰.۵۵۸۶۰ (کم‌ترین حد در ۲۳ مارس ۲۰۲۰) به وجود خواهد آمد.

از طرف دیگر، بازیابی این جفت به یک نفوذ به بالاتر از مقاومت ۰.۵۹۲۳۷ نیاز دارد. این به گاوها فرصت خواهد داد تا مقاومت ۰.۶۰۹۸۹ (کمترین سطح ۲۹ اوت) را هدف بگیرند. اگر گاوها به این سطح برسند، مقاومت ۰.۶۱۵۴۸ (اوج ۹ سپتامبر ۲۰۲۲) به هدف منطقی بعدی تبدیل خواهد شد. همچنین ارقام ۰.۶۲۲۲۰ (کمترین سطح ۱۲ مه و ۵ آگوست) و ۰.۶۲۷۶۸ (بالاترین سطح ۲۵ ژوئیه ۲۰۲۲ و اوت ۲۰۲۲) در صورت ادامه پیشرفت، به نقاط برداشت اضافی برای گاوها تبدیل خواهند شد.

کد خبر: ۱۷۶٬۸۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha