۴ مهر ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۸
ریزش ارزش یورو به پایین ترین سطح ۷ سال گذشته در برابر فرانک سوئیس
تحلیل بازار فارکس؛

ریزش ارزش یورو به پایین ترین سطح ۷ سال گذشته در برابر فرانک سوئیس

جفت ارز یورو/فرانک سوئیس (EUR/CHF) روز جمعه به با ۰.۲۷ درصد کاهش به ریزش خود ادامه داد که این ریزش ناشی از تصمیم بانک مرکزی سوئیس برای افزایش ۰.۷۵ درصدی نرخ بهره بانکی در این کشور است.

به گزارش بازار، جفت ارز یورو/فرانک سوئیس (EUR/CHF) روز جمعه به با ۰.۲۷ درصد کاهش به ریزش خود ادامه داد که این ریزش ناشی از تصمیم بانک مرکزی سوئیس برای افزایش ۰.۷۵ درصدی نرخ بهره بانکی در این کشور است.

این نخستین بار پس از ۱۵ سال است که بانک مرکزی سوئیس اقدام به افزایش نرخ بهره بانکی به منظور جلوگیری از افزایش نرخ تورم در این کشور می کند؛ موضوعی که نهایتا منجر به تقویت فرانک در برابر یورو شد. با کاهش امروز، ارزش یورو در برابر فرانک به پایین ترین سطح خود طی هفت سال گذشته رسید.

پیش بینی نرخ EUR/CHF

ریزش ارزش یورو به پایین ترین سطح ۷ سال گذشته در برابر فرانک سوئیس

جفت EUR/CHF اکنون در حال آزمایش سطح پشتیبانی در علامت قیمت ۰.۹۵۵۹۳ است که به دنبال حرکت قیمت پر نوسان روز پنجشنبه شکل گرفته است. شکست این حمایت که توسط کف‌های قبلی ۲۳ و ۲۴ آگوست ۲۰۲۲ ایجاد شد، در را برای آزمایش مجدد ۰.۹۵۰۳ در ۲۱ سپتامبر ۲۰۲۲ باز می‌کند.

شکست این علامت قیمت، راه را برای خرس‌ها باز می‌کند تا ۲۷% فیبوناچی را از بالاترین قیمت ۸ جولای به سمت کف نوسان ۲۳ آگوست در ۰.۹۴۵۲۰ هدف قرار دهند.

از طرف دیگر، بازیابی نرخ از نقطه حمایت ۰.۹۵۵۹۳ حاصل می شود. این بازیابی به جفت EUR/CHF اجازه می دهد تا مقاومت ۰.۹۶۵۲۵ (بالاترین قیمت ۲۴ آگوست) را آزمایش کند.

اگر گاوها این مقاومت را از بین ببرند، مقاومت ۰.۹۷۱۱۲ که کف نرخ ۵ سپتامبر و اوج ۲۲ سپتامبر محسوب می شود، به هدف صعودی بعدی تبدیل خواهد شد. بالاتر از این سطح، موانع مقاومت اضافی در ۰.۹۸۰۹۳ (بالاترین سطح ۲۸ ژوئیه ۲۰۲۲) و ۰.۹۸۶۶۷ (بالاترین سطح ۲۶ ژوئیه ۲۰۲۲ و ۲ سپتامبر ۲۰۲۲) قرار دارند.

کد خبر: ۱۷۶٬۸۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha