۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۴
انتقاد عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس از عدم تعامل نفتی‌ها با محیط پیرامونی| خسارت به مردم جبران شود
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

انتقاد عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس از عدم تعامل نفتی‌ها با محیط پیرامونی| خسارت به مردم جبران شود

بوشهر- رضایی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس از عدم تعامل نفتی‌ها با محیط پیرامونی انتقاد کرد و خواستار جبران خسارت وارده به مردم شد.

ابراهیم رضایی در گفت‌وگو با خبرنگاربازار اظهار داشت: دشتستان از شهرستان‌های مهم در حوزه کشاورزی و تولید است و اگر ظرفیت‌های موجود را فعال کنیم، میزان اشتغال رشد چشمگیری خواهد داشت.

وی افزود: شهرک صنعتی برازجان در یک ماه اخیر از نظر وسعت، دو برابر توسعه پیدا کرد که باید با استقرار کارخانجات و شرکت‌های مولد، نسبت به جذب جوانان بومی شهرستان و استان اقدام کنیم.

نماینده دشتستان در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عدم تعامل نفتی‌ها با محیط پیرامونی خاطر نشان کرد: مردم استان بوشهر تاکنون هزینه‌های زیادی اعم از مادی و اجتماعی و ... برای استقرار صنایع وابسته به نفت و گاز و پتروشیمی پرداخت کرده‌اند ولی حجم خدمت‌رسانی نفت به مردم، به هیچ وجه، متناسب نیست.

رضایی تصریح کرد: بیماری‌های مختلف و از بین رفتن مشاغل کشاورزی و آبزی پروری از مشکلاتی است که نفتی‌ها برای استان ایجاد کرده‌اند و در عوض ، عایدی چندانی برای استان نداشته‌اند که باید با اصلاح رویه سابق، نسبت به جبران خسارت وارده به مردم اقدام کنند.

وی اضافه کرد: باید رابطه نفت با مردم به شکل دوطرفه و تعاملی شود و در غیر این صورت باز هم مردم متضرر می‌شوند.

نماینده دشتستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضعیت فروش محصولات کشاورزی دشتستان ابراز داشت: برای فروش خرما و بهبود قیمت محصول، تلاش زیادی شد و شهرداری تهران و وزارت خارجه و سازمان توسعه تجارت و سایر نهادهای ذیربط، همکاری مناسبی داشتند.

وی بیان کرد: خرید تضمینی خرما توسط جهاد کشاورزی نیز در رونق بازار خرما تاثیر زیادی داشته است.

رضایی خواستار همکاری وزارت جهاد برای خرید تضمینی لیموترش شد و گفت: با مدیران ارشد وزارت جهاد در این راستا صحبت و مکاتبه کرده‌ام و انتظار همکاری لازم را برای خرید تضمینی لیموترش دارم.

کد خبر: ۱۷۶٬۸۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha