۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۵
صادرات ۱۴.۵ میلیون تن کالا از گمرکات استان بوشهر| ۷.۶ میلیارد دلار ارزش محصولات است
در نیمه نخست امسال محقق شد؛

صادرات ۱۴.۵ میلیون تن کالا از گمرکات استان بوشهر| ۷.۶ میلیارد دلار ارزش محصولات است

بوشهر- گزدرازی عضو اتاق بازرگانی ایران از صادرات ۱۴.۵ میلیون تن کالا از گمرکات استان بوشهر در نیمه نخست سال جاری خبر داد و گفت: ارزش محصولات صادراتی از این استان، بیش از ۷.۶ میلیارد دلار است.

خورشید گزدرازی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: استان بوشهر در مسیر رشد و پیشرفت قرار دارد و میزان تولیدات بومی استان رشد محسوسی را نسبت به سنوات گذشته نشان می‌دهد.

وی افزود: اتاق بازرگانی به عنوان پارلمان بخش خصوصی در راستای حمایت از تولیدکنندگان و کارآفرینان بومی استان، اقدامات و رایزنی‌های ارزشمندی داشته و بحمدالله در بحث صادرات کالا، گام‌های ارزشمندی برداشته‌ایم.

رئیس اتاق بازرگانی بوشهر خاطر نشان کرد: میزان صادرات کالا در شش ماه نخست سال جاری در استان بوشهربیش از ۱۴.۵ میلیون تن کالا برآورد می‌شود که رشد ۱۰ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۰ را نشان می‌دهد.

گزدرازی تصریح کرد: گمرکات ۱۳ گانه استان بوشهر در عرصه صادرات، فعال و پویا هستند و صادرات کالاهای غیرنفتی رشد محسوسی داشته است.

وی ارزش صادرات استان در شش ماه نخست سال جاری را ۷.۶ میلیارددلار برشمرد و یادآور شد: به طور میانگین هر ماه حدود یک میلیارد و ۲۶۶ میلیون دلار ارزش کالاهای صادراتی استان بوشهر است.

رئیس اتاق بازرگانی بوشهر گفت: برای افزایش صادرات خرما و گوجه‌فرنگی و سایر تولیدات کشاورزی استان بوشهر نیز مذاکرات و بازاریابی خوبی انجام شده که امیدوارم نتیجه‌بخش باشد.

کد خبر: ۱۷۶٬۸۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha