۳۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۶
انباشتن سرمایه مردم همدان در لیزینگ‌های بانک‌های خصوصی در تهران
رئیس اتاق بازرگانی همدان عنوان کرد:

انباشتن سرمایه مردم همدان در لیزینگ‌های بانک‌های خصوصی در تهران

همدان - زبردست، رئیس اتاق بازرگانی استان همدان گفت: بانک خصوصی در فرآیند بانک‌داری نمی‌تواند پول‌های مردم را جمع کرده و به لیزینگ خود در تهران ببرد.

علی اصغر زبردست در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به اینکه بانک‌ها دو معضل مهم پیدا کردند که سپرده گذاری در آنها را کم کرده است، اظهار کرد: وامی که بانک‌ها می‌دهند از محل سپرده مردم است و سپرده مردم باید در جریان باشد.

وی با اشاره به اینکه وقتی پول سپرده مردم به بانک برنگردد و سپرده جدیدی ایجاد نشود کف بانک خالی می‌شود، ادامه داد: باید درب هر بانکی که در توسعه استان نتواند سهیم باشد را بست ضمن اینکه بانک‌های خصوصی پول مردم را جمع کرده و به تهران می‌برند.

رئیس اتاق بازرگانی استان همدان با تاکید بر اینکه بانک‌های خصوصی رقیب بانک دولتی شدند و دیگر به صورت استانی کار نمی‌کند، افزود: به جد دنبال این هستیم که ۵۰ درصد سپرده بانک خصوصی در هر استان استفاده شود اما بانک‌های خصوصی این کار را نکردند و به مدیریت استان هم جوابگو نیستند ضمن اینکه شرایط در کل کشور اینگونه است.

وی با اشاره به اینکه دولت باید فکری برای بانک‌های خصوصی بکند و بانک خصوصی رقیب بخش دولتی نباشد، اضافه کرد: بانک خصوصی اگر قرار است بانک‌داری کند نمی‌تواند پول‌های مردم را جمع کرده و به لیزینگ خود در تهران ببرد.

زبردست با اشاره به اینکه گزارش مالی سال بانک پاسارگاد چاپ شده و طبق آن ۷۶ درصد پولی که به شرکت‌های زیر مجموعه خود داده از پول مردم بوده است، بیان کرد: وقتی بانک پاسارگاد که ۷۶ درصد تسهیلات را به شرکت‌های زیر مجموعه خود می‌دهد قطعا شرایط بانک‌های خصوصی دیگر هم همینگونه است.

کد خبر: ۱۷۶٬۷۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha