۳۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۸
گرانی و دسترسی سخت به قطعات متخصصان را به سمت عیب یابی تجهیزات برده است
رئیس بازرسی فنی شرکت فولاد آلیاژی ایران:

گرانی و دسترسی سخت به قطعات متخصصان را به سمت عیب یابی تجهیزات برده است

یزد- پاکدامن، رئیس بازرسی فنی و پایش وضعیت تجهیزات شرکت فولاد آلیاژی ایران گفت: گرانی تجهیزات و دسترسی سخت به قطعات و ماشین آلات، متخصصان را به سمت عیب یابی تجهیزات برده است.

احمد پاکدامن در حاشیه سمینار آموزشی پایش وضعیت تجهیزات شرکت فولاد آلیاژی ایران در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: واحد بازرسی فنی و پایش وضعیت شرکت فولاد آلیاژی ایران برای مدت طولانی است که در زمینه پایش وضعیت و عیب‌یابی تجهیزات فعالیت می‌کند و تاریخچه تأسیس واحد بازرسی فنی و پایش وضعیت این شرکت به شکل‌گیری واحد بازرسی فنی بر می‌گردد.

وی در مورد ضرورت نیاز صنعت فولاد به پایش وضعیت تجهیزات بیان کرد: به دلیل گران شدن قیمت تجهیزات و دسترسی سخت به منابع اصلی قطعات و ماشین‌آلات، متخصصان فنی به این سمت می‌روند که بیشتر به وسایل و تجهیزات رسیدگی و عیب‌یابی کنند تا از خسارت‌ها و خرابی‌های جدی ماشین‌آلات جلوگیری کنند.

پاکدامن، پایش وضعیت و عیب‌یابی تجهیزات را یکی از نیازهای اولیه‌ صنعت دانست و افزود: عیب‌یابی تجهیزات باعث می‌شود که صنعت مربوطه بتواند ساختار و تجهیزات خودش را حفظ و نگهداری کند و این علم هم مرحله به مرحله در حال به روز رسانی است.

رئیس بازرسی فنی و پایش وضعیت تجهیزات شرکت فولاد آلیاژی ایران، ترموگرافی، ارتعاش سنجی، آنالیز جریان، آنالیز روغن را از تکنیک‌های رایج در حوزه پایش وضعیت برشمرد.

وی با تاکید بر اینکه برگزاری سمینارهای تخصصی برای آشنایی با اطلاعات به روز دنیا بسیار ضروری است، عنوان کرد: گاهی در حوزه پایش وضعیت به جایی می‌رسیم که دیگر اطلاعات و دانش خودمان کافی نیست، بنابراین باید به سراغ منابع دیگران رفت و از آنها اطلاعات و دانش به روز را آموخت.

کد خبر: ۱۷۶٬۷۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha