۳۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۹
حمایت از کسب و کارهای کشاورزی وظیفه وزارت جهاد کشاورزی است
وزیر جهاد کشاورزی:

حمایت از کسب و کارهای کشاورزی وظیفه وزارت جهاد کشاورزی است

وزیر جهاد کشاورزی گفت: یکی از وظایف و رسالت‌های وزارت جهاد کشاورزی حمایت از کسب و کارهای کشاورزی است و دانش آموختگان این بخش برای شروع کسب و کار خود مورد حمایت بانک کشاورزی خواهند بود.

به گزارش بازار، سیدجواد ساداتی‌نژاد وزیر جهاد کشاورزی در مراسم افتتاح همزمان ۱۸ هنرستان و بازگشایی هنرستان‌های وابسته جهاد کشاورزی که به صورت ویدئوکنفرانس در شهرستان کاشان برگزار شد، اظهار کرد: سن کشاورزان ما میانگین ۵۲ سال و ترکیب سنی به سمت سالمندی است و دغدغه ما حرکت به سمت پرورش کشاورزان آینده برای تامین امنیت غذایی کشور است.

وی افزود: در گذشته هم امنیت غذایی مهم بوده اما با جنگ اوکراین جایگاه امنیت و قدرت غذایی افزایش پیدا کرده است و همه کشورها در این زمینه برنامه‌ریزی‌ها و قوانین را بروزرسانی می‌کنند، ما هم طبیعتا بحث امنیت غذایی را پیگیری می‌کنیم.

ساداتی‌نژاد با اشاره به تاسیس هنرستان‌های کشاورزی تصریح کرد: حدود یک و نیم درصد از دانشجویان کشور در بخش کشاورزی تحصیل می‌کنند که درصد پایینی است که با تولید ناخالص و سرمایه‌گذاری بخش همخوانی ندارد، امیدواریم اقدامات انجام شده مثمرثمر باشد و ارتقا پیدا کند.

وی افزود: بیش از ۲ هزار عضو هیات علمی و محقق در سازمان تات هستند که می‌توانند در انتقال دانش و آموزش در هنرستان‌ها همکاری کنند، ظرفیت‌ها، مزارع نمونه و آزمایشگاه‌های مجهز تات می‌تواند در مهارت‌آموزی دانش‌آموزان مفید باشند.

مقام عالی وزارت با بیان اینکه حوزه امنیت غذایی حوزه بسیار حساسی است، عنوان کرد: از خیرین در زمینه امنیت غذایی، تجهیزات هنرستان‌ها و بازسازی و ساخت و ساز هنرستان‌ها استفاده کنید.

وی افزود: کاشان ظرفیت‌های خوبی در زمینه گیاهان دارویی و معطر دارد و امیدوارم در حوزه آموزش کشاورزان آینده اقدامات خوبی انجام شود.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه کشاورزی ما معیشتی است، گفت: امروزه کشاورزی در دنیا اقتصادی است و سرمایه‌گذاری در آن مورد توجه است، لذا وظیفه این هنرستان‌ها، هدایت دانش‌آموزان به سمت شغلی است که از نظر اقتصادی درآمدزا است و هم پست مهمی مانند تامین امنیت غذایی مردم را در کشور بر عهده می‌گیرند.

وی افزود: در هر کشور و در هر زمانی، حوزه کشاورزی اولویت اول محسوب می‌شود لذا دانش‌آموزان در این هنرستان‌ها با آموزش مهارت می‌توانند شغل خوبی داشته باشند.

ساداتی‌نژاد خاطرنشان کرد: یکی از وظایف و رسالت‌های وزارت جهاد کشاورزی حمایت از کسب و کارهای کشاورزی است و دانش آموختگان این بخش برای شروع کسب و کار خود مورد حمایت بانک کشاورزی خواهند بود.

کد خبر: ۱۷۶٬۶۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha