۳۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۳
شرایط افتضاح بازار سرمایه و سنگر آخر؛ بچه سرراهی تأمین کسری بودجه دولت
کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بازار مطرح کرد

شرایط افتضاح بازار سرمایه و سنگر آخر؛ بچه سرراهی تأمین کسری بودجه دولت

مریدسادات کارشناس بازار سرمایه گفت: حقیقی های بزرگ بازار، هر روز ۳۰ درصد فروشنده و فقط بین پنج تا ۱۰ درصد خریدار هستند و این به معنای فراری دادن پول درشت از بازار است.

سمیه شوریابی؛ بازار: حسین مریدسادات کارشناس و مدرس بازار سرمایه در خصوص وضعیت بازار بورس بیان کرد: متأسفانه اصلاً شرایط بازار بورس خوب نیست و ریسک های پیش روی بازار از قبیل: نرخ کامودیتی ها و ریزش آنها، نرخ بهره آمریکا، مذاکرات برجام و نیز ریسک های اجتماعی و سیاسی به وجود آمده، به بازار تحمیل شده اند.

افتضاح بودن ارزش معاملات

مریدسادات با افتضاح خواندن ارزش معاملات امروز و نیز در هفته ای که گذشت، اظهار داشت: دو هزار میلیارد تومان ارزش معاملات و ۷۵۴ نماد قابل معامله حرفی برای گفتن نمی‌گذارد، امروز شاخص کل در محدوده یک میلیون و ۳۵۰ هزار واحدی و شاخص کل هم‌وزن در محدوده ۳۹۵ هزار واحدی آرام گرفتند و این در حالی است که آخرین سنگر ما برای برگشت بازار به شرط حجم خوردن و نیز به شرط بالا رفتن ارزش معاملات همین محدوده ها می باشد و با توجه به اتفاقاتی که در فضای سیاسی افتاده است امیدواریم این اعداد و ارقام از دست نرود.

شرایط افتضاح بازار سرمایه و سنگر آخر؛ بچه سرراهی تأمین کسری بودجه دولت

این تحلیلگر بازار سرمایه با بیان اینکه در بسیاری از نمادها در هفته گذشته اردرهای حمایتی بسیار خوبی از طرف حقوقی های بازار گذاشته می شد در حالی که این هفته خبری از این اردرها نبود، ابراز داشت: هفته ها است که پول درشت حقیقی، فروشنده سنگین بازار می شود و حقیقی های درشت بازار، هر روز ۳۰ درصد فروشنده و فقط بین پنج تا ۱۰ درصد خریدار هستند و این به معنای فراری دادن پول درشت از بازار می باشد و تا پولی در بازار وجود نداشته باشد قطع به یقین رشدی هم نخواهد داشت.

فروش نامتوازن اوراق و دامن زدن به روزهای پرتنش بازار

مریدسادات با اشاره به فروش اوراقی که در این بازار کم رمق صورت می‌گیرد، افزود: متأسفانه روزهای بدی برای اهالی بازار سرمایه وجود دارد و این کم عمقی را در کنار فروش هر روزه اوراق بگذارید، امروز دو هزار میلیارد تومان ارزش معاملات روی تابلو بوده است در حالی که سه هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان اوراق فروخته شده و کماکان شیرفلکه فروش اوراق در بازار کم رمق بازار سرمایه باز است.

آخرین سنگر ما برای برگشت بازار به شرط حجم خوردن و نیز به شرط بالا رفتن ارزش معاملات همین محدوده ها می باشد و با توجه به اتفاقاتی که در فضای سیاسی افتاده است امیدواریم که این اعداد و ارقام از دست نرود

این کارشناس بازار سرمایه در نهایت خاطر نشان کرد: برای هفته آینده نمی‌توان پیش بینی عجیب و غریبی برای بازار داشته باشیم و تا پولی در این بازار نچرخد و ارزش معاملات بالا نرود بازار همین است و این سرمایه سهامداران خرد است که جلو چشم از بین می‌رود.

کد خبر: ۱۷۶٬۶۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • پوراکبر IR ۱۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۱
      0 0
      درود جناب مرید سادات لطفا تحلیل دقیق تر خودتون رو از فروش ۳۰٪ و خرید ۵ تا ۱۰٪ بفرمائید. آیا این حرکت بازار گردانی منفی نیست؟