۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۷
برنامه های اقتصادی آذربایجان غربی برای جهش تولید/ استفاده از ظرفیت بخش کشاورزی
معاون استاندار آذربایجان غربی تبیین کرد

برنامه های اقتصادی آذربایجان غربی برای جهش تولید/ استفاده از ظرفیت بخش کشاورزی

ارومیه - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی، برنامه های حوزه های مختلف اقتصادی استان را برای اجرا در سال جهش تولید تببین کرد.

به گزارش خبرنگار بازار، بهنام شهدی ظهر دوشنبه در نشست ویدئو کنفرانس معاونین اقتصادی استانداری های سراسر کشور با اشاره به اینکه پایه اقتصادی استان بر مبنای کشاورزی است، افزود: به جهت محدودیت در منابع آب و خاک، توسعه کشت های متراکم و گلخانه‌ای در سطح وسیع از طریق سرمایه‌گذاری‌های مشترک با کشورهای همسایه، اصلاح الگوی کشت و استفاده از محصولات جایگزین از جمله زعفران ، پسته و غیره در حوضه آبریز دریاچه ارومیه و با توجه به داشتن رتبه یک تولید سیب در کشور و سایر محصولات باغی و همچنین وجود صنایع تبدیلی و تکمیلی در استان، احداث پایانه صادراتی محصولات کشاورزی از سیاست های استان در سال جهش تولید است.

وی ادامه داد: با توجه به زیرساخت های مربوط به بازارچه های مرزی و گمرکات و پایانه‌های مرزی ایجاد پایانه لجستیک جهت حمل و نقل و ترانزیت کالا به عنوان هاب لجستیک منطقه از دیگر اولویت‌های استان است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی اظهار داشت: احداث شهرک اختصاصی سرمایه گذاری خارجی در رئوس برنامه های سال جاری قرار دارد.

وی افزود: با توجه به اینکه دومین پتانسیل برتر استان، معادن غنی است در راستای جلوگیری از خام فروشی، ایجاد واحدهای فرآوری و صنایع تبدیلی برای تکمیل زنجیره ارزش معادن در اولویت استان در سال جهش تولید است.

شهدی افزود: با توجه به ظرفیت های گردشگری و جاذبه‌های مهم تاریخی، مذهبی و طبیعی استان به منظور استفاده حداکثری از پتانسیل استان در اکوتوریسم، ژئوتوریسم، گردشگری کشاورزی، توریسم درمانی و بوم گردی تقویت زیرساخت‌های گردشگری و راه‌اندازی شرکت‌های گردشگری در جهت جذب توریسم داخلی و خارجی برای استان در نظر گرفته شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی گفت: آذربایجان غربی به عنوان یکی از کریدورهای مهم بین المللی جهت دستیابی به بازارهای اروپایی از طریق ترکیه و دریای سیاه مطرح است و به همین دلیل، برند سازی و تجاری سازی چند محصول جهت حضور در بازارهای بین المللی از جمله کنسانتره میوه، فرش تکاب،  عسل طبیعی و سیب اشنویه در سال جهش تولید در نظر گرفته شده است.

کد خبر: ۱۷٬۶۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha