۳۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۱
افزایش تقاضای خرید برنج کشت دوم قیمت این کالا را با جهش و نوسان همراه کرده است
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

افزایش تقاضای خرید برنج کشت دوم قیمت این کالا را با جهش و نوسان همراه کرده است

همدان - نوروزی، عضو هیئت‌مدیره اتحادیه خواربارفروشی استان همدان گفت: افزایش تقاضای خرید برنج کشت دوم در بازار همدان قیمت این کالا را با جهش و نوسان همراه کرده است.

احمد نوروزی در گفتگو با خبرنگار بازار در خصوص وضعیت قیمت کالاها و اقلام موجود در بازار با عنوان اینکه هفته پیش با نوسان قیمت اقلام و اجناس و مایحتاج مردم در بازار مواجه نبودیم و قیمت‌ها همچنان ثابت بوده است، اضافه کرد: در فصل برداشت برنج در شمال کشور که از مردادماه آغاز می‌شود بعد از برداشت این محصول در بسیاری از اراضی و شالیزارها که قابلیت کشت دوباره محصول برنج را دارند؛ فعالیت کاشت آغاز می‌شود.

نوروزی بابیان اینکه اوایل و اواخر آبان ماه برداشت برنج از شالیزارها که به کشت دوم معروف است، انجام می‌شود، اضافه کرد: در جنوب کشور که اکثر اراضی کشاورزی و شالیزارها در خوزستان قرار دارد برداشت برنج کشت اول در آبان ماه صورت می‌پذیرد.

عضو هیئت‌مدیره اتحادیه خواربارفروشی استان همدان گفت: با توجه به اینکه مقادیر بسیار زیادی برنج خارجی وارد کشور می‌شود این عوامل دست‌به‌دست هم می‌دهد که قیمت برنج به دلیل عرضه فراوان بالاتر از قیمت‌های فعلی نباشد، مگر اینکه عوامل غیرقابل‌پیش‌بینی اتفاق بیافتد.

هنوز برنج کشت دوم امسال وارد بازار نشده و برنج موجود در بازار مربوط به برنج‌های کشت‌شده در سال گذشته است

نوروزی در تکمیل صحبت قبل خود اضافه کرد: هنوز برنج کشت دوم امسال وارد بازار نشده و برنج موجود در بازار مربوط به برنج‌های کشت‌شده در سال گذشته است.

عضو هیئت‌مدیره اتحادیه خواربارفروشی استان همدان با عنوان اینکه افزایش سرسام‌آور و گزافی که روی نرخ برنج‌های کشت دوم شاهدیم، به دلیل این است که برنج‌های کشت دوم هنوز وارد بازار نشده است، اضافه کرد: دلیل دیگری که می‌تواند دلیل گرانی برنج محسوب شود تقاضای مردم برای خرید برنج کشت دوم است.

نوروزی در خصوص قیمت شکر در بازار عنوان کرد: برداشت محصول چغندرقند مهرماه و آبان ماه انجام می‌گیرد و پس از برداشت محصول به کارخانه‌های فرآوری چغندرقند ارسال می‌شود.

کارخانه‌های تولید شکر در قبال چغندرقند به کشاورزان شکر تحویل می‌دهند و کشاورزان شکری را که در قبال فروش محصول چغندرقند از کارخانه‌های شکر دریافت کردند در بازار باقیمتی پایین‌تر از قیمت مصوب کارخانه‌های فرآوری چغندرقند عرضه می‌کنند

وی گفت: به دلیل واردات مقادیر زیادی شکر خام به کشور کارخانه‌های تولید شکر در قبال چغندرقند به کشاورزان شکر تحویل می‌دهند و کشاورزان شکری را که در قبال فروش محصول چغندرقند از کارخانه‌های شکر دریافت کردند در بازار باقیمتی پایین‌تر از قیمت مصوب کارخانه‌های فرآوری چغندرقند عرضه می‌کنند که با این اوصاف بعید است قیمت شکر با افزایش مواجه شود

وی در تکمیل صحبت‌های قبل خود افزود: کشاورزان شکرها را در بازار به پایین‌تر از نرخ‌ها و قیمت‌های مصوب شده در کارخانه‌ها عرضه می‌کنند و به همین خاطر بعید است قیمت شکر افزایش یابد و حتی ممکن است قیمت‌ها با کاهش روبرو شود.

عضو هیئت‌مدیره اتحادیه خواربارفروشی استان همدان در خصوص قیمت روغن جامد، غیر جامد و روغن‌های سرخ‌کردنی نیز عنوان کرد: به دلیل افت قیمتی که در روغن پالم وجود دارد احتمالاً با کاهش قیمت روغن جامد در بازار مواجه شویم اما در خصوص قیمت روغن مایع بیشتر از این انتظار کاهش قیمت وجود ندارد.

کد خبر: ۱۷۶٬۵۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha