۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۱
ظرفیت‌های گردشگری همدان به خوبی معرفی نشده است
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

ظرفیت‌های گردشگری همدان به خوبی معرفی نشده است

همدان - ملکی، مدیر عامل شرکت سیاحتی علیصدر گفت: ۵۰ درصد بازدید کنندگان غارعلیصدر به همدان نمی‌آیند چراکه همدان و ظرفیت‌های گردشگری آن به خوبی معرفی نشده است.

کریم ملکی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه متاسفانه دوران کرونا دروان سختی برای گردشگری به خصوص مجموعه شرکت علیصدر بوده است، اظهار کرد: تمام درآمد و فعالیت شرکت علیصدر با حضور گردشگر است و این مجموعه در دوران کرونا شرایط سخت‌تری داشت.

وی با بیان اینکه شرکت علیصدر اگر گردشگری نداشته باشد و سفری انجام نشود با مشکلات جدی مالی روبرو خواهد شد، ادامه داد: در دوران کرونا آسیب جدی مالی به شرکت علیصدر وارد شد و شرکت مجبور شد وام‌هایی را دریافت کند و اماکن خود را اجاره دهد تا بتواند سر پا بماند و هنوز درگیر پس زلزله‌های کرونا هستیم.

مدیرعامل شرکت سیاحتی علیصدر با اشاره به اینکه شرکت علیصدر در دوران کرونا ۴۰ میلیارد تومان بدهکار شد، افزود: این بدهی در حوزه مالیاتی و دیگر بخش ها است و به ترتیب اولویت در حال پرداخت بدهی‌ها هستیم.

روزانه هفت تا هشت هزار نفر را می توانیم پذیرش کنیم اما ۵۰ تا ۶۰ درصد این ظرفیت خالی است و شاید سفر در اولویت‌های دوم مردم قرار گرفته است

ملکی با بیان اینکه روزانه هفت تا هشت هزار نفر را می توانیم پذیرش کنیم اما ۵۰ تا ۶۰ درصد این ظرفیت خالی است و شاید سفر در اولویت‌های دوم مردم قرار گرفته است، گفت: با مسافرانی که وارد استان شدند توانستیم مجموعه شرکت سیاحتی علیصدر را سر پا نگهداریم.

وی بیان کرد: شرکت سیاحتی علیصدر ۳۰۰ نفر پرسنل و کارمند دارد و برای یک هزار نفر اشتغال مستقیم در غارعلیصدر و تپه عباس آباد و ۲ هزار نفر اشتغال غیر مستقیم ایجاد کرده‌است.

وی با اشاره به اینکه آمادگی داریم مانند گذشته میزبان گردشگران داخلی و خارجی باشیم، عنوان کرد: بسیاری از گردشگران کشورهای مختلف به غار علیصدر سفر می‌کنند و از عراق و کردستان عراق گردشگر داریم و این اواخر زائران اربعین در بازگشت از کربلا استقبال خوبی از علیصدر داشتند.

وی با بیان اینکه باید تمام ظرفیت‌های گردشگری استان را به مسافران معرفی کنیم تا خیر و برکت وارد تمام شهرستان‌های استان شود، افزود: همه باید دست به دست هم دهیم و ظرفیت ها را معرفی کنیم و مجموعه ای ایجاد کنیم که جاذب گردشگر باشیم.

ملکی با اشاره به اینکه ۵۰ درصد بازدید کنندگان غارعلیصدر به همدان نمی‌آیند چراکه همدان و ظرفیت‌های گردشگری آن به خوبی معرفی نشده است، اضافه کرد: آثار تاریخی موجود در همدان نمونه ندارد و این آثار می‌توانند جاذب خیلی خوبی باشند.

گردشگری استان تنها شرکت علیصدر نیست

مدیرعامل شرکت سیاحتی علیصدر با اشاره به اینکه شرکت سیاحتی علیصدر ظرفیت و پتانسیل بالقوه‌ای دارد، ادامه داد: گردشگری استان تنها شرکت علیصدر نیست بلکه شامل صنایع دستی، هتلداران، تله کابین، مبل و منبت ملایر و تویسرکان و ... هم می‌شود.

ملکی در ادامه به جاده غار علیصدر اشاره کرد و با بیان اینکه به جاده علیصدر بودجه تخصیص داده شد و جاده اختصاصی علیصدر هم مشکلاتی دارد، اضافه کرد: جاده علیصدر از گل تپه تا علیصدر را شامل می‌شود.

مدیرعامل شرکت سیاحتی علیصدر در رابطه با وضعیت تپه عباس آباد با بیان اینکه عباس آباد را مکانیزه خواهیم کرد، ادامه داد: ویلاهای عباس آباد برند سه ستاره دارند اما قیمت آنها مربوط به حاشیه شهر است.

وی در رابطه به سرمایه گذاری در علیصدر با تاکید بر اینکه ۲۵۰ هکتار زمینی که برای سرمایه گذاری محیا شده است، بیان کرد: سرمایه گذار بومی یا غیر بومی می‌تواند یاری گر ما باشد اما علیصدر یک مشکل عمده دارد و فصلی است.

کد خبر: ۱۷۶٬۵۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha