۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۴
ثبت ‌نام ۱۷۰۰ شهروند منطقه آزاد ماکو در سامانه بیمه بیکاری
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو خبر داد

ثبت ‌نام ۱۷۰۰ شهروند منطقه آزاد ماکو در سامانه بیمه بیکاری

ارومیه - مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو از ثبت‌نام هزار و ۷۰۰ شهروند منطقه آزاد ماکو در سامانه بیمه بیکاری خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از خبرگزاری صداوسیمای آذربایجان غربی، محمدرضا عبدالرحیمی در جلسه تبیین برنامه‌های مدیریت کار و خدمات اشتغال منطقه آزاد ماکو که با حضور فرمانداران شهرهای ماکو، شوط و پلدشت برگزار شد، با اشاره به اینکه تمامی کسب و کارها و فعالیت‌های پرریسک در کشور و در این منطقه در پی موضوع کرونا متوقف شده است، گفت: تاکنون یک‌هزار و ۷۰۰ نفر در سامانه بیمه بیکاری در این منطقه ثبت‌نام کرده اند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو افزود: رفع معضل بیکاری و اشتغال زایی برای جوانان و تحصیل کرده‌ها در این منطقه یکی از بزرگترین دغدغه‌ها به شمار می‌رود که برای رسیدن به اهداف این بخش، همه مسئولان تلاش بسیار زیادی داشته باشند.

وی افزود: اقدامات ما زمانی نتیجه بخش خواهد شد که میزان بیکاری در این منطقه کم شده و ارزش افزوده نیروی انسانی در اقتصاد ملی و تولید ناخالص ملی نمایان شود.

عبدالرحیمی با بیان اینکه در دو هفته اخیر برخی اختلافات کارگری و کارفرمایی در منطقه آزاد ماکو رخ داده بود، گفت: در این مدت ۶۰ پرونده دادخواست کارگر از کارفرما منجر به صدور رای شده است.

وی گفت: حدود شش هزار فارغ‌التحصیل دانشگاهی در منطقه به عنوان بیکار در سامانه ثبت‌نام کرده اند.

مدیرعامل منطقه آزاد ماکو با تاکید بر اینکه در راستای رفع موانع واحدهای تولیدی مشکل‌دار منطقه باید گام‌های بلندتری برداشته شود، افزود: استفاده صحیح از تمامی ظرفیت‌ها می‌تواند موتور محرکه حرکت بیش از پیش منطقه به سمت پیشرفت باشد.

کد خبر: ۱۷٬۶۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha