۳۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۵
تاکید بر تولید محصول سالم در جنوب کرمان| پیگیری برای کاهش مصرف سم و کود
رئیس جهاد کشاورزی جنوب کرمان به بازار خبر داد؛

تاکید بر تولید محصول سالم در جنوب کرمان| پیگیری برای کاهش مصرف سم و کود

جیرفت- رئیس جهاد کشاورزی جنوب استان کرمان از پیگیری برای کاهش مصرف سم و کود در زمین های کشاورزی جنوب کرمان خبر داد و گفت: تولید محصول سالم مورد تاکید است.

احمد احمدپور در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به مصوبات سفر اخیر رئیس جمهور به جنوب استان کرمان اظهار کرد: با اجرای این پروژه ها و اعتباراتی که به منطقه خواهد آمد، شاهد تحول بنیادی در بخش کشاورزی منطقه خواهیم بود.

وی با اشاره به تصویب حدود ۲ هزار میلیارد تومان پروژه برای حوزه کشاورزی جنوب کرمان در سفر استانی رئیس جمهور افزود: در صورت دریافت به موقع اعتبارات این مصوبات، برنامه های بسیار خوبی در بحث تحول کشاورزی اجرا می شود.

بسیاری از کشاورزان به بانک بدهکار هستند؛ علیرغم پی گیری ها و جذب تسهیلات اما کشاورزان نمی توانند از این ظرفیت ها استفاده کنند

احمدپور همچنین به مشکلات کشاورزان جنوب استان کرمان اشاره کرد و افزود: بسیاری از کشاورزان به بانک بدهکار هستند؛ علیرغم پی گیری ها و جذب تسهیلات اما کشاورزان نمی توانند از این ظرفیت ها استفاده کنند. در جلسه ای که اخیرا با حضور استاندار کرمان برگزار شد برنامه های خوبی در نظر گرفته و مقرر شد پرداخت تسهیلات تسهیل شود.

تولید محصول سالم در جنوب کرمان مورد تاکید است

وی حمایت از تولیدکنندگان بخش کشاورزی در جنوب استان کرمان را از جمله اولویت ها دانست و گفت: همچنین پژوهش محوری و تاکید بر بحث آموزش در جنوب استان کرمان در اولویت قرار دارد.

رئیس جهاد کشاورزی جنوب استان کرمان با اشاره به اینکه با کمترین هزینه در بحث آموزش می توان به بهترین نتیجه رسید، اظهار کرد: بحث اصلاح الگوی کشت با توجه به تغییرات اقلیمی منطقه با تاکید بر تولید محصول سالم کلید خورده است.

وی گفت: بر اساس سطوح ابلاغی که از وزارتخانه در ارتباط با محصولات مختلف انجام می شود، در حال رسیدن به یک جمع بندی با کشاورزان هستیم تا با برنامه های آموزشی استفاده از سم و کود را تا حد امکان در مزارع به حداقل برسانیم چرا که تاکید ما بر تولید محصول سالم است.

کشاورزان دستورالعمل ها را اجرا کنند

احمدپور با تاکید بر اینکه بدون کمک کشاورزان نمی توانیم موفق شویم، بیان کرد: همه برنامه های ما دو طرفه است از کشاورزان و تولیدکنندگان بخش کشاورزی خواهش می کنم دستورالعمل هایی که کارشناسان کشاورزی ارائه می دهند را اجرا کنند. یکی از مهم ترین این دستورالعمل ها دریافت کد شناسه سلامت محصول «کیو آر کد» است که امسال رعایت این مساله ضروری است.

وی عنوان کرد: سلامت محصول در کنار اینکه برای صادرات یک الزام است در ابتدا باید برای مصرف کننده های داخلی باشد. این مساله باید برای همه مصرف کنندگان مدنظر قرار گیرد. کشاورزان باید در مجموعه های ما حضور داشته باشند و ارتباطشان را با کارشناسان و محققین کشاورزی به ویژه در مراکز جهاد کشاورزی حفظ کرده و کمک کنند دستورالعمل ها اجرا شود.

رئیس جهاد کشاورزی جنوب استان کرمان گفت: برای هر گلخانه یک کارشناس تعریف کرده ایم که گواهی های مربوطه را داراست و آموزش های لازم در زمینه محصول سالم را فرا گرفته است. می طلبد گلخانه دار، کشاورز و تولیدکننده محصولات کشاورزی به کمک ما بیاید.

وی ادامه داد: هدف ما این است که به کشاورزان در زمینه ارتقای امنیت غذایی و حفظ سلامت جامعه کمک کنیم. بدون کمک کشاورز هیچ کاری نمی توانیم انجام دهیم. جهاد کشاورزی آمادگی لازم برای کمک به کشاورزان را دارد.

لزوم اصلاح سیستم های آبیاری نوین فرسوده

احمدپور آب را در اولویت مصوبات سفر استانی رئیس جمهور دانست و گفت: سه موضوع مهم مرمت و احیای قنوات، کانال های آبرسانی و اجرای سیستم های آبیاری تحت فشار در این سفر پی گیری شد.

باید سیستم های آبیاری تحت فشاری که سال ها پیش اجرا و اکنون فرسوده شده اند را اصلاح کنیم و نیاز است که در زمینه اصلاح و نگهداری این سیستم ها تسهیلاتی در اختیار کشاورزان قرار بگیرد

رئیس جهاد کشاورزی جنوب استان کرمان اظهار کرد: خوشبختانه در این زمینه ها محدودیت اعتبار نداریم و رقم خوبی در این زمینه دیده شده است.

وی همچنین گفت: باید سیستم های آبیاری تحت فشاری ها سال ها پیش اجرا شده و اکنون فرسوده شده اند را اصلاح کنیم و نیاز است که در زمینه اصلاح و نگهداری این سیستم ها تسهیلاتی در اختیار کشاورزان قرار بگیرد.

کد خبر: ۱۷۶٬۵۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha