۳۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۴
صورت‌های مالی «بکهنوج» باید اصلاح شوند
شکایت شرکت تولید برق ماهتاب کهنوج رد شد

صورت‌های مالی «بکهنوج» باید اصلاح شوند

پس از رد شکایت شرکت تولید برق ماهتاب کهنوج صورت‌های مالی حسابرسی نشده شش ماهه منتهی به ۳۱ تیرماه ۱۴۰۱ که پیش حسابرسی با نرخ ارز رسمی شده بود باید تغییر کند.

بازار؛ گروه بورس: شکایت شرکت تولید برق ماهتاب کهنوج با نماد بکهنوج علیه بانک صنعت و معدن (بانک عامل)، صندوق توسعه ملی و وزارت نیرو و شرکتهای تابعه در شعبه تجدید نظر دیوان عدالت اداری با موضوع "الزام به اجرای تصویب نامه هیات وزیران و اعاده حقوق تضییع شده رد شد.

شعبه تجدید نظر دیوان عدالت اداری پس از بررسی تجدید نظر خواهی طرف های شکایت در خصوص شکایت شرکت تولید برق ماهتاب کهنوج اعلام کرد احکام موجود در مصوبه در بخشی متوجه بانک مرکزی و در بخشی از آن متوجه بانک عامل است و به سایر تجدید نظرخواهان توجهی ندارد به همین دلیل هیات قضات شعبه پنجم تجدید نظر دیوان عدالت اداری در خصوص دیگر تجدید نظر خواهان (به جز بانک عامل و بانک مرکزی) دعوی را متوجه آن‌ها و حکم به نقض رای تجدید نظر خواسته در این قسمت و قرار رد شکایت صادر کرده است.
در خصوص تجدیدنظرخواهی بانک عامل و بانک مرکزی با بررسی پرونده از جمله وجود قرارداد خرید برق را که متفاوت از قرارداد احداث است را احراز نکرده و به استناد مواد ۶۵ و ۷۱ قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان حکم بر نقض رای تجدید نظر خواسته نسبت به بانک مرکزی و بانک عامل صادر و حکم به رد شکایت نسبت به آن‌ها صادر کرد.

اصلاحات لازم در صورت‌های مالی حسابرسی نشده میان‌دوره‌ای شش ماهه منتهی به ۳۱ تیرماه ۱۴۰۱ که پیش حسابرسی با بکارگیری نرخ ارز رسمی تهیه شده بود باید انجام شود.

کد خبر: ۱۷۶٬۳۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha