۳۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۷
بهره برداری پروژه آبرسانی بلندمدت به همدان ششم مهرماه
استاندار همدان اعلام کرد:

بهره برداری پروژه آبرسانی بلندمدت به همدان ششم مهرماه

همدان - استاندار همدان گفت: پروژه آبرسانی بلندمدت به همدان ششم مهرماه بهره‌برداری خواهد شد.

به گزارش بازار؛ علیرضا قاسمی‌فرزاد در شورای تامین آب اظهار کرد: طبق پیش‌بینی مدیران و کارشناسان وزارت نیرو، در صورت عدم بروز ایراد و اشکال فنی، طبق زمان‌بندی اعلامی در سفر رئیس جمهور و هیئت دولت که برای بهره‌برداری از پروژه آبرسانی بلندمدت به همدان، دو ماه فرصت تعیین شد، این طرح به زودی و پیش از فرارسیدن زمان تعیینی، یعنی ششم مهرماه بهره‌برداری خواهد شد.

وی با بیان اینکه با مساعدت کشاورزان و مشارکت افرادی که نذر آب داشتند، تعداد قابل توجهی از چاه‌های کشاورزی در مدار آبرسانی به شهر همدان قرار گرفته است، گفت: خط بای پس نیز به طول ۱۶ کیلومتر، مراحلی پایانی آزمایش را می‌گذراند و تا سه روز آینده وارد مدار بهره‌برداری می‌شود.

استاندار همدان با اشاره به اینکه با بهره برداری از این خط ۱۶ کیلومتری، میزان اعمال قطعی‌های شبکه آبرسانی همدان به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد، ادامه داد: طرح آبرسانی بلندمدت از سد تالوار به همدان نیز مراحل پایانی خود را سپری می‌کند.

قاسمی‌فرزاد اضافه کرد: مخازن ایستگاه‌های شماره ۱ و ۲ این طرح آبگیری شده و پس از تایید کارشناسان و مهندسان ناظر، خط مابین ایستگاه شماره ۲ و سه مورد آزمایش قرار می‌گیرد.

وی عنوان کرد: پیمانکار پیشین این طرح، ۱۷ کیلومتر از خط پایانی را سال‌های گذشته به‌طور ناقص اجرا کرده و بدون انجام اتصالات در پنج نقطه، لوله‌ها را در زیر خاک مدفون کرده و به شکل ناقص تحویل داده بود.

استاندار همدان ابراز کرد: بخشی از تاخیر انتقال آب به همدان به خاطر همین اشکال بود که البته وزارت نیرو پیگیری‌های حقوقی خود را در این زمینه انجام می‌دهد.

قاسمی‌فرزاد با بیان اینکه با تلاش شبانه‌روزی دستگاه‌های مرتبط امیدواریم تا پیش از تاریخی که رئیس جمهور اعلام کرده‌اند، این طرح به بهره‌برداری برسد، یادآور شد: بر اساس آزمایش دانشگاه علوم پزشکی همدان و تهران، وزارت نیرو و چند دستگاه دیگر، نگرانی در زمینه سلامت آب وجود ندارد.

کد خبر: ۱۷۶٬۳۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha