۲۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۴
خدمات رسانی بدون وقفه گمرک برای بازگشت مواکب
رئیس کل گمرک ایران مطرح کرد

خدمات رسانی بدون وقفه گمرک برای بازگشت مواکب

گمرک ایران به منظور خدمات رسانی مطلوب به زائران اربعین، در مدت زمانی ۲۱ روز، تشریفات گمرکی خروج موقت ۶ هزار و ۸۸۹ کامیون حامل تجهیزات مواکب و مواد مصرفی را در سریعترین زمان ممکن انجام داده است.

به گزارش بازار، رئیس کل گمرک ایران با اعلام این خبر گفت:با توجه به استقبال کم نظیر عاشقان اباعبدالله از مراسم راهپیمایی اربعین در سال جاری، گمرک جمهوری اسلامی با اعزام نیروها از سایر گمرکات کشور و استقرار آن‌ها در گمرکات پرتردد از جمله گمرک مرزی مهران، تلاش کرد تا زائران هنگام تردد از گمرک معطلی نداشته باشند.

مقدسی افزود: بر اساس آمارهای موجود از تاریخ ۷ لغایت ۲۷ شهریور ماه سال جاری، از گمرکات مرزی ویژه تردد زائران و موکب داران، بالغ بر ۶ هزار و ۸۸۹ دستگاه کامیون حامل مواد مصرفی و تجهیرات و لوازم مواکب اربعین و بیش از ۷۰۰ دستگاه خودرو شامل اتوبوس، خودرو سواری، آمبولانس و ۴۰ دستگاه کامیون حامل تجهیزات پزشکی به صورت خروج موقت پس از انجام تشریفات گمرکی در سریعترین زمان ممکن از گمرکات یادشده تردد کردند.

وی با اشاره به اقدامات و تصمیمات اتخاذشده در ستاد اربعین گمرک برای تسهیل در تردد و خروج زائران و موکب داران از گمرکات مرزی تعیین شده شامل مهران، چذابه، شلمچه، باشماق، پیرانشهر، خسروی و سومار اظهار داشت: برای سهولت در تردد زائران و تسریع و تسهیل در خروج موقت کامیون‌های حامل مواکب و مواد مصرفی از گمرکات مرزی، تمامی تشریفات گمرکی مربوطه با همکاری و تلاش گمرکات استانی در مراکز استان‌ها انجام گرفت که همین امر سبب شد تا تردد در گمرکات مرزی با سهولت بیشتری انجام شود.

به گفته رئیس گمرک، ۲ گمرک میرجاوه و دوغارون نیز به زائران اتباع دیگر کشورها که در پیاده روی اربعین حسینی شرکت کردند، تسهیلات و خدمات لازم را ارائه دادند.

کد خبر: ۱۷۶٬۳۲۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha